بر اساس گزارش‌ها، مقامات ترکیه رئیس سازمان اطلاعات شهر ریحانلی استان هاتای در جنوب ترکیه را به دنبال انفجار تروریستی در این شهر در ماه مه که باعث کشته شدن 53 نفر شد، اخراج کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه تودی زمان، فردی تحت عنوان "اچ. دی " که حروف اول اسامی وی هستند، رئیس واحد سازمان اطلاعات ملی ترکیه در شهر ریحانلی بوده و اخیرا متهم به کوتاهی در جلوگیری از بمب‌گذاری‌های این شهر با وجود دریافت اطلاعات مبنی بر اینکه افراد متخاصم در حال برنامه‌ریزی در این شهر هستند، شد.
به دنبال این اتهام وی از کار برکنار شد. این در حالی است که گفته شده اطلاعات مبنی بر برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در شهر ریحانلی یک ماه پیش از حمله به وی داده شده بوده است.
بمب‌گذاری‌های 11 مه گذشته در شهر ریحانلی که باعث کشته 53 نفر و زخمی شدن بیش از 100 تن دیگر شد باعث به وجود آمدن شک بزرگ در ترکیه شد.
به دنبال وقوع حمله در این شهر ادعا شد که نیروهای پلیس و نیروهای سازمان اطلاعات ملی ترکیه به وظایف خود در جلوگیری از این بمب‌گذاری عمل نکرده‌اند.
در تاریخ 17 مه "مراد برک"، رئیس سابق پلیس منطقه ریحانلی به دنبال مناقشه در خصوص اینکه پلیس نتوانسته به رغم به دست آوردن اطلاعات جلوی انفجارها را بگیرد، از کار برکنار شد.









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار