دومین گردهمایی پیشگامان انقلاب اسلامی با شعار حماسه مردمی رهبری روحانیت و عزت الهی در اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  در سالروز حماسه پنجم رمضان در اصفهان، دومین گردهمایی پیشگامان انقلاب اسلامی با شعار «حماسه مردمی، رهبری، روحانیت، عزت الهی» یکشنبه شب به همت خانه انقلاب اسلامی و ولایت در منزل آیت‌الله خادمی برگزار شد.

این مراسم که با حضور جمعی از پیشگامان انقلاب اسلامی و نسل سومی‌ها و جوانان انقلابی شهر اصفهان در خانه انقلاب اسلامی و ولایت فعلی و منزل اسبق آیت الله خادمی نماد مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم منحوس پهلوی، همراه با ضیافت افطار برگزار شد، یاد یاران آن ایام و خون شهدای انقلاب گرامی داشته شد.

* عیار مدیران کتاب منتشر شده خانه انقلاب و ولایت

در ابتدای این مراسم مسئول خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان، امیرحسین بانکی گزارش مختصری از فعالیت‌های یکساله این مجموعه پرداخت.

وی بعد از عرض خیر مقدم به پیشگامان و روحانیان معظم حاضر در جلسه، انتقال مفاهیم و بینش ولایی به نسل جوان را هدف و وظیفه اصلی مجموعه خانه انقلاب اسلامی و ولایت بیان کرد.

بانکی با اشاره به محورهای فعالیت این مجموعه گریزی به مباحث سیاسی زد و از نخستین کتاب منتشر شده در زمان انتخابات 24 خردادماه با نام عیار مدیران به همت جوانان این مجموعه خبر داد.

مسئول خانه انقلاب اسلامی ولایت، کتاب عیار مدیران را مجموعه‌ای تحلیلی و توصیفی از مشخصه‌ها، مهارت‌ها و ویژگی‌های لازم مدیران کشور از زبان رهبر معظم انقلاب در طول 24 سال زعامت بیان کرد.

وی تاکید کرد: این کتاب با جمع کردن و ارائه 64 الگو و ویژگی ضروری برای مدیران حال حاضر کشوری از زبان شیوای رهبر معظم انقلاب در طول سخنرانی‌هایشان با اقشار مختلف، سعی در هم تراز کردن مدیران کشور با آرمان‌های امام و رهبری و انقلاب اسلامی کرده است.

بانکی تصریح کرد: این کتاب با گرفتن مجوز انتشار خود از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب در عرض تنها یک هفته، حمایت و مهر تایید دفتر رهبر معظم انقلاب را بر محتوای خود نگاشت.

این مسئول در ادامه از دیگر فعالیت‌های این مجموعه برگزاری سلسله نشست‌هایی با عنوان فتا برای جوانان شهر در طول یکسال گذشته خبر داد و گفت: فتا واژه‌ای است که قرآن کریم برای جوانان به کار برده، اما برای ما مخفف «فرصت‌های تاریخی انقلاب اسلامی» نیز هست.

وی در پایان از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع تولید ملی و خرید ایرانی برای کودکان شهر اصفهان گفت و بیان داشت: در این مسابقه بالغ بر 30 هزار کودک و نوجوان اصفهانی شرکت کردند که این خود برای همه ما و مسئولان شگفت آور و دستاوردی مهم تلقی می‌شود.

*نخستین تظاهرات زنان در کشور

در ادامه مراسم احمد زمانی از پیشگامان و شخصیت‌های موثر انقلابی و اصفهانی به عنوان مسئول محتوایی مراسم گرامیداشت سالروز پنجم رمضان پشت تریبون رفته و در ابتدا از ابراهیم اسفندیاری برای بیان خاطراتی از ایام سال 57 و واقعه پنجم رمضان دعوت کرد.

ابراهیم اسفندیاری که خود به همراه همسرش از جوانان فعال انقلابی در سال‌های 57 بود، اضافه کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در جریان رویداد پنج رمضان این است که نخستین تظاهرات زنان در کشور علیه سیاست‌های ستمکارانه رژیم منحوس شاه در اصفهان و توسط خانواده‌های زندانیان در روز چهارم رمضان رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز تظاهرات همسران زندانیان در خیابان‌ها، ماموران پهلوی تاب نیاورده و در اسرع وقت اقدام به توقیف و ممانعت و دستگیری آنان کردند.

اسفندیاری گفت: زنان ولایت مدار اصفهانی بعد از ممانعت ماموران به خانه آیت الله خادمی، ماوای همیشگی نیروهای انقلابی در اصفهان پناه آورده و به تحصن نشستند که در نهایت شب پنج رمضان به رویداد حماسه ساز پنجم رمضان و تظاهرات مردمی اصفهان منجر شد.

*حیف است حرف نهضت ما نشنود کسی

احمد زمانی از سید مهدی طباطبایی به عنوان فعال انقلابی دیگر برای بیان خاطراتی از پنج رمضان دعوت کرد که سید مهدی طباطبایی سخن خود را با این بیت آغاز کرد؛ حیف است حرف نهضت ما نشنود کسی در شب خبر ز پیک صبا نشنود کسی

وی با اشاره به اینکه در جریان واقعه پنجم رمضان افراد مختلف از طیف‌های متعددی در تایید این حرکت عظیم مردم اصفهان پیام دادند، اما پیام امام راحل و علامه مطهری از طرف جامعه روحانیان آن زمان جایگاه ویژه‌ای داشت و سبب قوت قلب مردم مبارز گشت.

طباطبایی در ادامه با بیان خاطراتی مختصر خطاب به جوانان و نسل سومی‌های حاضر در جلسه اضافه کرد: شما موظف به حفظ و حراست از آرمان‌ها و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران هستید و باید تمام و کمال و با شیوه‌ای مناسب به نسل‌های بعدی انتقال دهید.

* آیت الله خادمی تنها برای رضای خدا کار می‌کرد

حجت الاسلام فقیهی از دیگر پیشگامان انقلاب در روزهای پنجم رمضان 57 به بیان فضیلت‌های اخلاقی و دینی آیت الله خادمی پرداخت و گفت: در طول مدت زمانی که با این بزرگوار بودم و در جریان رویدادهای انقلاب اسلامی ایران دریافتم که آیت الله خادمی به معنای حقیقی و واقعی هر عملی را تنها برای رضای خدا انجام می‌دادند و هرگز رضایت الهی را بر چیز دیگری ترجیح نمی‌دادند و این رمز ماندگاری  و پیروزی وی در عرصه زندگی و مبارزاتی بود./ج1

برچسب ها: گردهمایی ، رمصان ، فضیلت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.