عضو جبهه نجات ملي مصر گروه اخوان المسلمين را گروهي مسلح و تروريست دانست که در برابر انقلاب مردم ايستاده است و گفت: نبايد افراد با اختلافات شديد وارد کابينه آينده مصر شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکاي نيوز عربي، "حسين عبدالغني" در گفتگو با اين شبکه تلويزيوني درباره ترکيب کابينه آينده مصر گفت: مسئله اي که بايد در ترکيب کابينه جديد مصر بدان اهتمام ورزيد اين است که در آن بايد به مسئله حمايت از انقلاب و ضرورت وجود انسجام سياسي در داخل آن توجه کرد؛ در غير اين صورت اشتباه هاي انقلاب بيست و پنج ژانويه تکرار خواهد شد.

وي اظهار داشت: اعضاي کابينه آينده بايد به لحاظ خط سياسي با يکديگر توافق داشته باشند زيرا در آن صورت گرايش به تندروي در داخل دولت نخواهد بود.

حسين عبدالغني افزود: بسياري از چهره ها و شخصيت هاي شرکت کننده در انقلاب سي ام ژوئن بر مسئله آشتي ملي تاکيد کردند، اما بايد توجه داشت که ورود افراد با اختلاف شديد در گرايش و نگرش به داخل کابينه مانع از موفقيت کابينه خواهد شد.

عضو جبهه نجات ملي درباره حل مشکلات اقتصادي کشورش نيز گفت: لازم است در مصر کليت و بدنه اقتصاد کشور اصلاح شود تا شرايط و وضع اقتصادي ميليون ها نفر از مردم نيز بهبود يابد زيرا در دوره حکومت حسني مبارک و پس از آن در زمان سردرگمي شوراي نظامي و در نهايت در سال سياهي که محمد مرسي فاشيست زمام امور کشور را به دست داشتند وضع اقتصادي مردم روز به روز بدتر شد.

وي درباره دو دستگي موجود در جامعه مصر نيز گفت: نگاه من به جامعه مصر اين گونه نيست که يک گروه در مصر پيروز و يک گروه ديگر شکست خورد بلکه من بر اين باورم که در کشور مردم انقلاب کردند و گروهي نيز در برابر مردم قرار گرفته اند، گروهي که گذشته و تاريخ تروريستي و مسلحانه در داخل دارند و در خارج نيز از قدرت هاي بزرگ مانند آمريکا کمک مي گرفتند.

حسين عبدالغني افزود: دولت حازم الببلاوي، نخست وزير مامور تشکيل کابينه، در واقع دولت شايسته سالاري و نه دولت جبهه نجات ملي خواهد بود و حزب النور و اسلام گراهاي مستقل نيز در دولت شرکت خواهند کرد. الببلاوي در واقع عضو جبهه نجات ملي نيست و در جلسات آن نيز شرکت نکرده است. بنابراين، به طور کلي چنين نيست که دولت جبهه نجات ملي جايگزين دولت اخوان المسلمين شود. از اين رو، بايد شکر کنيم که درباره محمد البرادعي، هماهنگ کننده جبهه نجات ملي، براي تصدي سمت نخست وزيري توافق حاصل نشد تا گفته نشود پس از سي ام ژوئن در مصر هماهنگ کننده جبهه نجات ملي جايگزين دولت اخوان المسلمين شد بلکه دولت آينده بايد دولت شايسته سالاري و با حضور افراد شايسته باشد.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار