معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال 229 هزار و 152 هکتار زیرکشت انواع محصولات کشاورزی تابستانه رفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد عنوان‌کرد: محصولات تابستانه که امسال در اراضی استان کشت شده شامل برنج، ذرت، لوبیا، ماش، کنجد، سویا، یونجه و سبزی و صیفی است.

وی با اشاره به میزان اراضی کشت برنج بیان‌کرد: 75 هزار هکتار در استان برنج کشت شده که عمدتا ارقام محلی عنبربو، نجفی، دانیال، پویا و شفق است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که کلیه کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان در کشت تابستانه تامین شده است، اظهارکرد: کود شیمیایی ازته و فسفاته به‌صورت صددرصد تامین و به شهرستان‌ها فرستاده شده و اکنون در حال توزیع بین کشاورزان در سراسر استان است.

قاسمی‌نژاد در زمینه تامین کمبود بذر در خوزستان گفت: 1500 تن بذر ذرت داخلی و هزار تن بذر خارجی تهیه شده که بذر ذرت داخلی با قیمت 6300 تومان و بذر وارداتی 16 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی تامین آب کشت تابستانه در حوزه‌های استان خاطرنشان‌کرد: براساس برنامه‌ریزی تامین آب کشت تابستانه، حوزه‌های آب‌ریز کارون، دز و مارون به‌صورت صددرصد می‌توانند از آب برای مصارف کشاورزی خود استفاده کنند اما حوزه کرخه به دلیل مخازن آب کم موجود در آن کشاورزان 80 درصد مجوز بهره برداری دارند./س
برچسب ها: اراضی ، کشت ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.