سفير سابق ايران در چين اقدام اخير طالبان مبني بر تاسيس پايگاه عملياتي، آموزشي در سوريه را اقدام بسيار موثري در افشاي ماهيت شوم و پليد اين گروه تروريستي دانست و گفت: تاسيس پايگاه تشکيلات تروريستي طالبان مهر تثبيتي بر ماهيت استکباري، صهيونيستي اين گروه ترويستي است.

"جواد منصوري" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در واکنش به تاسيس پايگاه طالبان در سوريه، گفت: همانگونه که پيش از اين، اين گروه تروريستي به تاسيس دفتري در دوحه قطر اقدام کرده بود حال به احداث پايگاهي در سوريه دست زده است.

وي در ادامه افزود: دفتر گروه تروريستي طالبان در دوحه بيشتر از جنبه سياسي برخوردار بوده و به منظور ارتباط مستقيم با آمريکايي‌ها، انگليسي‌ها و رژيم غاصب صهيونيستي تاسيس شده است، اما پايگاه اين گروه تروريستي در سوريه با رويکرد عملياتي، آموزشي و براي استمرار درگيري‌ها در اين منطقه انجام شده است.

منصوري با اشاره به تفاوت اين دو پايگاه، تصريح کرد: دفتر  طالبان در قطر به منظور تبادل اطلاعات و هم چنين برقراري ارتباطات و رايزني‌ها با کشورهاي غربي و رژيم منحوس صهيونيستي انجام شده است اما پايگاه اين تشکيلات تروريستي در سوريه بيشتر براي اجراي برنامه‌ها و اهداف شوم و خصمانه مورد نظر اين گروه تروريستي صورت گرفته است.

وي با بيان اينکه تاسيس پايگاه گروه تروريستي طالبان در سوريه ماهيت شوم اين تشکيلات تروريستي را به خوبي بر همگان مشخص کرد، افزود: اگر تاکنون اين گروه تروريستي ژست ضد آمريکايي مي‌گرفته و يا به صورت تند و افراطي از اسلام صحبت مي‌کرده و خود را تنها مدافع اسلام مي‌دانسته حال با تاسيس دفتر سياسي خود در دوحه و پايگاه عملياتي‌اش در سوريه دست خود را رو کرده است.

منصوري اقدام اخير طالبان مبني بر تاسيس پايگاه عملياتي، آموزشي در سوريه را اقدام بسيار موثري در افشاي ماهيت شوم و پليد اين گروه تروريستي دانست و اظهار داشت: در حالي که همواره گفته مي‌شد اين تشکيلات تروريستي از سوي رژيم منحوس صهيونيستي و آمريکا طراحي و توسط انگليس تقويت شده و کمک‌هاي مالي آن از طريق عربستان و قطر پرداخت شده است، حال اين اقدام مهر تثبيتي بر ماهيت استکباري، صهيونيستي گروه ترويستي طالبان است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: به طور قطع گروه تروريستي طالبان به دليل عدم پايگاه مردمي در سوريه در رسيدن به اهداف شوم خود ناکام خواهد بود چراکه کساني که در سوريه مي‌جنگند اکثرا افراد غير سوري بوده که با وضعيت منطقه آشنايي کمتري دارند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: طالبان ، سوریه ، پایگاه ، دوحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار