معاون برنامه ريزي استاندار همدان از جايگاه دوم استان همدان از نظر ارزش بهره وري کارکنان اقامتگاههاي عمومي بين استانهاي کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ حسن خيريانپور گفت: بر اساس نتايج طرح آمارگيري از اقامتگاه‌هاي عمومي کشور که از سوي مرکز آمار ايران در سال 90 انجام شده است، استان‌هاي همدان با 251 ميليون ريال پس از استان تهران قرار به لحاظ ارزش بهره وري در اقامتگاههاي عمومي کشور قرار دارد.
وي گفت: بر اين اساس استان تهران با 397 ميليون ريال داراي بيش ترين بهره وري کارکنان در اين کارگا‌ه‌ها بوده است و استان‌هاي همدان با 251 و ايلام با 213 ميليون ريال پس از استان تهران قرار دارند و استان سمنان با 61 ميليون ريال پايين ترين ارزش بهره وري را در بين استان هاي کشور دارا است.
معاون استاندار افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ايران اقامتگاههاي عمومي کشور با بکارگيري بيش از 31هزار نفر نيرو، ارزش افزوده اي بالغ بر شش هزار ميليارد ريال ايجاد کرد‌ه‌اند که سهم استان از اين ارزش افزوده حدود 80 ميليارد ريال است.
خيريانپور اضافه کرد: نتايج طرح آمارگيري از اقامتگاه‌هاي عمومي کشور سال 90 نشان مي دهد که بهره‌وري کارکنان اين کارگا ه‌ها در کل کشور 196 ميليون ريال بوده است که در استان اين ميزان برابر با 251 ميليون ريال بوده است.
وي تصريح کرد: طرح آمارگيري از اقامتگاه‌هاي عمومي کشور يکي از طرح‌هاي آماري مرکز آمار ايران است که با هدف تهيه‌ حساب‌هاي توليد بخش اقامتي براي کل کشور و تهيه حساب‌هاي منطقه‌اي براي تمام استان‌ها و نيز استفاده از نتايج آن در برنامه‌ريزي گردشگري و اقامتي کشور به اجراء در مي‌آيد.
وي گفت:  هدف از اجراي اين طرح، شناسايي بخش اقامتگاه‌هاي عمومي کشور و فراهم آوردن زمينه اطلاعاتي مناسب جهت برنامه‌ريزي‌هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت و ارزيابي سياست‌هاي اقتصادي در اين بخش است./ب
برچسب ها: ارزش ، عمومی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.