رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور در سفر به شهرکرد گفت: استان چهارمحال و بختیاری پایگاه بزرگی است که می تواند پهلوانان و باستانی کاران بزرگی به آسیا و دنیا معرفی کند.

محمدرضا طالقانی،  در حاشیه مجمع انتخابات رئیس  هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان چهارمحال و بختیاری، ضمن تقدیر از زحمات امام قلی بلالی رئیس  هیئت پیشین اظهار داشت: در چنین استان کم جمعیتی با این امکانات محدود، تربیت 4  قهرمان جهانی کار بزرگی است، بنابراین می توان قهرمانان بیشتری در این منطقه  پهلوان خیز پرورش داد
وی، تدوین برنامه های علمی برای توسعه این  رشته را از برنامه های مهم فدراسیون عنوان کرد و افزود: آکادمی کشتی پهلوانی به سمتی  حرکت می کند که بتوانیم پهلوانان و قهرمانانی همچون مهدی دهقان را تربیت کنیم.
طالقانی تصریح کرد: اخیرا 34 نفر دانشجو در رشته ورزش پهلوانی و زور خانه ای در دانشگاه علمی  کاربردی فارغ التحصیل شده اند و در نظر داریم برای توسعه این رشته از متخصصین  دانشگاهی استفاده کنیم.
رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای، با تاکید بر  جذب پهلوانک ها گفت: برای جذب ورزشکاران مستعد، ابتدا باید خانواده را جذب  کرد، باید کارهای نو و بدیع تر انجام داد.
وی افزود: ما باید با انگیزه کار  کنیم و کار کردن برای مردم را وظیفه خود بدانیم، چرا که این مملکت و این مردم ارزش  دارند که برای آنها با تمام توان و قوا همه کار انجام دهیم .
طالقانی اظهار داشت: میزبانی اولین دوره مسابقات منطقه ای پهلوانک ها بین 6 تیم به استان چهار محال  و بختیاری واگذار شده است و برترین های این رقابتها به مرحله فینال راه می یابند تا  برای گرفتن بازو بند پهلوان پهلوانان رقابت کنند .
رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و  زورخانه ای، تکریم پیشکسوتان را یکی از وظایف فدراسیون و هیئتهای استانی دانست و گفت:  به منظور تقدیر از زحمات آقای بلالی طی 12 سال سابقه فعالیت در هیئت باستانی این  استان، سی ام تیر ماه امسال طی مراسمی از ایشان برای دریافت نشان درجه یک مرام  پهلوانی تجلیل خواهیم کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.