رئیس جمهور لهستان حین بازدید از یکی از شهرهای اوکراین با تخم مرغ هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ زمانیکه "برونیسلاو کوموروفسکی" رئیس جمهور لهستان روز یکشنبه از محل قتل عام سال 1943 لهستانی ها در اوکراین بازدید می کرد، یک جوان اوکراینی با تخم مرغ به وی حمله کرد.

این حمله پس از آن صورت گرفت که پارلمان لهستان هفته گذشته اقدام جنبش شورشیان اوکراین در زمان جنگ جهانی دوم در قتل عام لهستانی ها را به عنوان پاکسازی نژاد تشخیص داد که نشان بارز نسل کشی را در خود دارد. اقدام پارلمان لهستان باعث آزرده شدن ملی گراهای اوکراین شد که از دیدگاه آنها شورشیان اوکراین مبارزانی قهرمان و آزاد هستند.

کوموروفسکی روز یکشنبه از غرب منطقه وُلین دیدن و در اجتماع یک کلیسای کاتولیک شرکت کرد. وی درحالیکه از کلیسا خارج می شد یک جوان تخم مرغی را به روی دوش رئیس جمهور لهستان کوبید.

این جوان 21 ساله اوکراینی بازداشت و به ارتکاب اقدامات خرابکارانه متهم شد که به گفته ی پلیس احتمال دارد تا سه سال حبس شود.

هنوز مشخص نیست که آیا این جوان به هیچ یک از گروههای ملی گرای اوکراین تعلق دارد یا خیر؟

منطقه ی ولین اوکراین زمانی منطقه ی مورد مناقشه بین لهستان و اوکراین بود.

مورخان معتقدند در جریان اشغالگری نازی ها در زمان جنگ جهانی دوم دهها هزار نفر از مردم در این منطقه کشته شدند.

اکنون که از آن سالها 70 سال گذشته است افکار عمومی اوکراین همچنان در مورد جنبش شورشیان نظرات متفاوت دارد. شورشیان اوکراینی به امید بیرون راندن دولت شوروی و ایجاد یک کشور مستقل به نام اوکراین با نازی های همکاری کرده بودند.

ویکتور یوشچنکو در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود در سال 2010 میلادی به استفن باندرا رهبر ملی گرای سابق اوکراین لقب قهرمان اوکراین داده بود.

براساس حکم دادگاه باطل این عنوان در زمان ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور کنونی اوکراین اعلام شد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار