هزاران نفر شامگاه امروز به درخواست یک حزب اسلامگرای ترکیه در حمایت از "محمد مرسی" رییس جمهور برکنار شده مصر در استانبول تجمع کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛تظاهرکنندگان که در تجمع اعضای حزب سعادت موسوم به "مخالفت با کودتا و حمایت از مصر"گردهم آمده بودند ، فریاد می زدند "مرسی"، ما همه در کنار تو هستیم»، «ما همگی مسلمانیم و ما همگی برادریم.

تظاهرکنندگان ترک که پرچم های مصر و فلسطین را در دست داشتند، همچنین از اقدام عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و سران ارتش مصر انتقاد کردند.

رییس شاخه استانبول حزب سعادت ترکیه تصریح کرد :مصر فرعون های زیادی به خود دیده است، در مصر برای هر فرعون یک موسی وجود دارد و برای هر سیسی یک مرسی.

به گزارش  از استانبول، این تظاهرات در حالی برگزار می شود که مرسی و دیگر اعضای جنبش اسلامگرای اخوان المسلمین مصر روز یکشنبه در چارچوب تحقیقات در مورد خشونت های خونین هفته های اخیر بازجویی شدند. دادگستری مصر همچنین دارایی های چهارده مسئول اسلامگرا را مسدود کرد.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر اسلامگرا و محافظه کار ترکیه با حمایت بی سابقه از وی ، برکناری مرسی توسط ارتش را کودتا خواند. اردوغان روز شنبه تصریح کرد :"مرسی" رییس جمهور مصر است زیرا از سوی مردم انتخاب شده است.
برچسب ها: ترکیه ، مرسی ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار