"بنيامين نتانياهو" نخست وزير اسرائيل يکشنبه در گفتگو با برنامه سياسي "Face the Nation" شبکه تلويزيوني سي بي اس مدعي شد که جهان نبايد به رئيس جمهور منتخب ايران اعتماد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس،وي از همتايان غربي خود خواست به منظور متوقف کردن برنامه هسته اي ايران، از راه تحريم ها و تهديد به اقدام نظامي بر فشار خود بر تهران بيفزايند. 


به نظر مي رسد اسرائيل نگران اين مسئله است که کشورهاي جهان به منظور ترغيب روحاني به  مذاکره ،‌فشارها بر ايران را تعديل کنند. 

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل درعين حال در ادامه لفاظي هايش اعلام کرد ايران به «خط قرمزي» که وي براي برنامه هسته اي اين کشور تعيين کرده در حال نزديکتر شدن است.

نتانياهو همچنين به دوستان غربي اش گفت: مبادا بحرانهاي سوريه و مصر باعث بي توجهي آنها به موضوع ايران شود.

نتانياهو پيشتر در ماه سپتامبر در مقر سازمان ملل متحد تصوير بمبي را نشان داد  که يک خط قرمز روي آن کشيده شده بود. هدف وي از نمايش اين نقاشي، نشان دادن نقطه اي بود که ايران در آن به اورانيوم غني شده کافي براي ساخت بمب هسته اي دست پيدا خواهد کرد. وي آن زمان مدعي شده بود ايران ممکن است تا اواسط سال 2013 به اين آستانه دست پيدا کند.

نتانياهو طي گفتگوي خود با شبکه سي بي اس در اين باره ادعا کرد: آنها هنوز به اين نقطه نرسيده اند، اما در حال نزديکتر شدن به آن هستند.

وي افزود تحريمهاي کشورهاي غربي عليه تهران بايد تشديد شود و بايد با تهديد گزينه نظامي معتبر از آن حمايت کرد.

نتانياهو همچنين اعلام کرد ايران در حال ساخت سانتريفيوژهاي سريعتر است که مي تواند فعاليتهاي غني سازي اين کشور را سرعت ببخشد.

نخست وزير اسرائيل در ادامه گفت از اين موضوع نگران است که درگيري هاي نظامي در سوريه و بحران سياسي در مصر باعث کاهش توجه غرب به مساله هسته اي ايران شده است.

وي در اين باره گفت: مسائل مهم متعددي وجود دارد که بايد به آنها بپردازيم و تصور من آن است که به موضوع ايران به ديده اضطرار نگاه نمي شود. اين در حالي است که موضوع ايران مهمترين و اضطراري ترين مساله است.

نتانياهو گفت: ما در خصوص درخواست هايمان درباره ايران که بايد درخواست هاي جامعه بين المللي باشد قاطع هستيم. اولا، غني سازي اورانيوم در همه سطح آن بايد متوقف شود، ثانيا همه اورانيوم غني شده از ايران خارج شود و ثالثا تاسيسات هسته اي غيرقانوني قم بسته شود.

در عين حال نتانياهو از تاييد يا تکذيب خبر منتشر شده در مورد مداخله رژيم صهيونيستي در حمله هوايي انجام شده عليه مرکز تحقيقاتي لاذقيه در تاريخ 5 ژوئيه (14 تير) طفره رفت.  پيش تر در روز شنبه روزنامه آمريکايي "نيويورک تايمز" به نقل از منابعي ناشناس مدعي شد که صهيونيست ها عامل اين حمله بوده اند. 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار