يک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: دولت موقت مصر بايد نقش واسطه را در رابطه با مسائل سوريه ايفا کند و طرف‌هاي درگير را به گفتگوي سياسي و حل بحران از طريق مذاکره دعوت کند.

"سید هادی سيد‌افقهی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه در دولت موقت مصر جريان‌هاي سياسي متعدد حاکم است،‌ اظهارداشت: در حال حاضر گروه‌هاي مختلف با ايدئولوژي‌هاي گوناگون در مصر فعاليت‌ مي‌کنند، برهمين اساس نمي‌توان گفت که مواضع‌ رسمي اين دولت نسبت به مسئله سوريه چگونه خواهد بود.

وی افزود: حکومت مرسی با حمایت از طرفداران اخوان المسلمين سوريه که از جريان‌هاي اصلی مخالف بشار اسد بودند، آسيب‌هاي جدی را به مردم سوريه و حکومت بشار اسد وارد کردند.

سيدافقهی با اشاره به برکناری محمد مرسی و بهبود احتمالی روابط مصر و سوریه تصریح کرد: با بازگشایی سفارت سوريه در قاهره نشانه‌هايي از بهبود رابطه و تعادل بخشي  نسبت به تحولات سوريه به چشم مي‌خورد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکيد بر اينکه مخالفان دولت سوريه سلفي‌ها و برخي جريان‌هاي ليبراليستي هستند که با آمريکا  روابطي تنگاتنگ دارند، خاطرنشان کرد: بسياري  از روشن‌فکران معتقدند که مصر نباید در مسائل داخلی سوريه دخالت کند، لذا دولت موقت مصر بايد نقش واسطه را در رابطه با مسائل سوريه ايفا کند و طرف‌هاي درگير را به گفتگوي سياسي و حل بحران از طريق مذاکره دعوت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار