الميادين اعلام کرد السيسي در اظهاراتی گفت رياست جمهوري مصر برگزاري همه پرسي را رد کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني الميادين ؛ عبدالفتاح السيسي وزير دفاع مصر اعلام کرد ارتش از ابتدا مايل بود رياست جمهوري مصر از طريق برگزاري همه پرسي نظر مردم را جويا شود اما رياست جمهوري اين مسئله را رد کرد. 

وي افزود: ارتش به يک هدف يعني تاکيد بر مشروعيت مردم و کمک به آنها براي پس گرفتن حق خود پايبند بود. وزير دفاع مصر تاکيد کرد اين کشور بر سر دو راهي قرار گرفته است و اکنون بايد يکي از اين دو راه را انتخاب کند.

عبدالفتاح السيسي طي سخناني در آستانه معرفي کابينه جديد مصر گفت : هيچ کس در مصر نمي تواند بر شهروندان قيموميت داشته باشد يا خود را از طريق روندي تحميل کند که مردم نمي خواهند.

وي افزود : نيروهاي مسلح مصر از همان ابتداي جرقه خوردن انقلاب ژانويه 2011 جايگاه خود را شناخت و حد و مرز خويش را رعايت کرد.بعد از انتخابات رياست جمهوري تصميم گيريهاي سياسي دچار لغزش و انحراف شد و نيروهاي مسلح به اين نتيجه رسيدند که هرگونه تصويب يا اصلاحي بايد از طريق مردم صورت گيرد.

وي گفت : نيروهاي مسلح از همان ابتدا از رياست جمهوري خواست خود را به همه پرسي مردمي بگذارد اما رياست جمهوري با آن مخالفت کرد . 




برچسب ها: مصر ، رد ، جمهوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار