يک افسر سابق آمريکايي فاش کرد ترور نخست وزير اسبق لبنان کار سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ يکي از افسران سابق سازمان امنيت ملي آمريکا بار ديگر فاش کرد سازمان اطلاعات مرکزي اين کشور «سيا» از برنامه عمليات سري که پس از حوادث يازدهم سپتامبر  براي تعقيب تروريستها تهيه شده است، براي ترور شخصيت هاي سياسي که اهداف آنها با منافع نظامي و اقتصادي دولت آمريکا تعارض داشته ،استفاده کرد. 

وين ماتسون افسر سابق سازمان امنيت ملي آمريکا تاکيد کرد به سازمان اطلاعات مرکزي اين کشور امکان داد رفيق الحريري نخست وزير اسبق لبنان، جان گارانگ معاون اول رئيس جمهور سودان و نيز ايلي حبيقه مسئول سازمان امنيتي نيروهاي لبناني و ديگر شخصيت هاي سياسي را در آسيا و آفريقا ترور کند. 

در ادامه گزارش آمده است: متهم شدن سازمان سيا به ترور رفيق الحريري نکته تازه اي نيست بلکه سابقه آن به سال دو هزار و پنج بر مي گردد اما وزارت خارجه آمريکا چنين اتهاماتي را به شدت رد کرد. ماتسون تاکيد کرد به صحت اطلاعاتي که درباره ترور حريري منتشر کرده است کاملا اطمينان دارد. وي فاش کرد اين اطلاعات را از داخل سازمان اطلاعات آمريکا و بخصوص شوراي امنيت ملي آمريکا و سازمان اطلاعات مرکزي و نيز وزارت دفاع به دست آورده است. 

در ادامه گزارش آمده است: ماتسون همچنين به مسئله ترور ايلي حبيقه که بر اثر انفجار خودروي حامل در سال دو هزار و دو در لبنان ترور شد پرداخت و افزود وي به سبب مخالفت با برنامه آمريکا براي اجراي طرح هاي نفتي و نظامي در لبنان کشته شد. ماتسون همچنين از ترور جان گارانگ معاون اول رئيس جمهور سودان سخن مي گويد و مي افزايد وي با وجود آن که متحد آمريکا بود در حادثه سقوط بالگردي که سوار بر آن بود کشته شد. علت ترور وي نيز مخالفت با برنامه آمريکا براي اجراي طرح هاي نفتي در سودان جنوبي بود. ناظران و آگاهان معتقدند ترور حريري منافع زيادي براي آمريکا داشت. 
برچسب ها: آمریکا ، افسر ، حریری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار