"ژاکوس نريا" در مقاله اي تحت عنوان "مصر پس از مرسي: آيا تحولات اخير به معناي شکست اسلامگرايي در مصر است (؟)" اذعان مي کند که تحولات اخير مصر در نتيجه اشتباهات جمعيت اخوان المسلمين بوده و اين به معناي شکست اسلامگرايي در آن کشور نيست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی مرکز امور عمومي اورشليم ؛ نويسنده مقاله با اذعان به اين موضوع که سقوط دولت "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع مصر به معناي شکست جريان اسلامگرايي در عرصه سياست آن کشور نيست مي افزايد "جمعيت اخوان المسلمين به دليل عدم ارزيابي صحيح اش از توان جريانات مخالف دولت مرسي در عرصه سياسي شکست خورد. با اين حال اين موضوع به معناي شکست اسلامگرايي در مصر نيست. آنچه در مصر روي داد همدست شدن ارتش با نيروهاي ليبرال مصري بود." 

نويسنده در ادامه به تمايلات رژيم صهيونيستي در مورد مصر اشاره مي کند و مي افزايد "آنچه باید براي رژيم صهيونيستي اولويت داشته باشد حفظ وضع موجود در مصر و عدم نقض پيمان صلح مصر و رژيم صهيونيستي است.
نويسنده مقاله در ادامه با اشاره به علل سقوط دولت مرسي اب اشاره به ضعف هاي جمعيت اخوان المسلمين مي افزايد "دولت مرسي که متکي بر جمعيت اخوان المسلمين بود نتوانست تغيير زيادي در قوانين موضوعه آن کشور ايجاد کند. ارتش قدرت خود را حفظ کرد و مرسي نيز روز به روز براي حفظ امنيت در مصر به ارتش آن کشور وابسته تر مي شد. وي زماني متوجه شد که ارتش مصر به رهبري "عبدالفتاح السيسي" با اپوزيسيون آن کشور همدست شده است که خيلي دير شده بود." 

اين نويسنده صهيونيست اذعان مي کند که دولت آمريکا بازنده تحولات مصر بوده است و در اين باره مي افزايد "دولت آمريکا بازنده بزرگ تحولات اخير مصر بود. دولت اوباما بر روي مرسي سرمايه گذاري زيادي کرده بود. اين حمایت تا حدي بود که "آن پيترسون" سفير آمريکا در قاهره سه هفته پيش از سقوط دولت مرسي مدعي شد که هيچ جايگزيني بهتر از دولت مرسي براي مصر وجود ندارد. اکنون دولت آمريکا باید در سياست هاي خود در قبال خاورميانه تجديدنظري اساسي انجام دهد." 
 ‌
برچسب ها: اندیشکده ، صهیونیستی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار