پايگاه خبري- تحليلي گلوبال ريسرچ در مقاله اي پشت پرده گزارش اخير پنتاگون در خصوص موشکهاي بالستيک قاره پيماي ايران را فاش کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در اين مقاله که به قلم  "الکساندر گازمن" تحليلگر سياسي و رسانه اي امريکا منتشر شده، وي هدف پنتاگون از انتشار گزارشي راجع به موشکهاي بالستيک قاره پيماي ايران را بهانه تراشي و دستاويز قرار دادن آن براي توجيه حمله به ايران دانسته است.

گازمن مينويسد: ماشين جنگي واشنگتن اکنون ايران را متهم کرده که ايران قادر است تا سال 2015 موشکهاي بالستيک قاره پيمايي بسازد که مي توانند به امريکا برسند.

پنتاگون گزارشي را به تازگي منتشر کرده که بيشتر هشداري براي دولت باراک اوباما است.اين گزارش يک گام به نقشه خام و دراز مدت آنها براي حمله به ايران نزديکتر است، هرچند که بيش از 16 نهاد اطلاعاتي اعلام کردند که ايران هيچ برنامه تسليحات هسته اي ندارد. 

در سال 2012 نيويورک تايمز گزارش داد:
« به گفته مقامات فعلي و سابق  ايالات متحده ،ارزيابي هاي اخير آژانس هاي جاسوسي امريکا با يافته هاي اطلاعاتي سال 2007  مبني بر اين که ايران برنامه تسليحات هسته اي ندارد ،هماهنگي کامل دارد. اين مقامات گفتند که آن ارزيابيها، در سال 2010توسط جامعه اطلاعات ملي امريکا مجددا تاييد شد وهمچنان مورد اجماع 16 نهاد اطلاعاتي امريکا است ».

اخيرا جرزالم پست  گزارش داده است که:
 « پنتاگون در گزارشي ميگويد آژانس هاي اطلاعاتي امريکا ارزيابي کرده اند که ايران تا سال 2015 يک موشک بالستيک قاره پيمايي را که مي تواند ايالات متحده را هدف قرار دهد، آزمايش خواهد کرد.»

 همچنين در گزارش پنتاگون عنوان شده است که ايران برنامه های موشکی و فضایی بلندپروازانه ای دارد و به تلاش ها برای افزایش قدرت، دقت و مرگبار بودن موشک های بالستیک خود ادامه می دهد.

از اين گزارش جديد پنتاگون ميتوان براي القاي  ترس به مردم امريکا استفاده کرد که ايران هسته اي مي تواند به خاک امريکا حمله کند، اگر که  ايالات متحده،ناتو و اسرائيل براي جلوگيري از اين فاجعه اقدام فوري انجام ندهند. 

اين گزارش که محصول همکاري مرکز اطلاعات هوا ،فضا در پايگاه رايت پترسون نيروي هوايي در اوهايو،مرکز اطلاعات موشکي و فضايي آژانس اطلاعات دفاعي و اداره اطلاعات دريايي امريکا است چين و کره شمالي را به همکاري با ايران  در جهت ساخت موشکهاي پيشرفته متهم مي کند.

در اين گزارش امده است «ايران برنامه گسترده ساخت موشک دارد و در اين راه از چين و کره شمالي کمکهايي دريافت کرده است». 

 گازمن اين بخش از گزارش پنتاگون  را نيز اينطور تحليل مي کند: چين و کره شمالي اهداف بعدي واشنگتن هستند ،بنابراين تعجبي ندارد که نام اين دو کشور توسط پنتاگون مطرح شود. 

اين تحليلگر مسائل سياسي به بخش ديگري از گزارش پنتاگون که گفته« ايران موشک هاي بالستيک خود را در مانورهاي کاملا علني آزمايش مي کند .اين مانورهای موشکی، ایران را قادرمي سازد مهارت های عملیاتی زمان جنگ راکسب کرده و به تاکتیک های جدیدي دست يابند.» اشاره کرده و ميگويد ماشين تبليغات جنگ واشنگتن مسيري را در پيش گرفته که نشان دهد ايران مي تواند موشکي بسازد که به ايالات متحده برسد و چنين موشکي خواهد ساخت.

 وي مي افزايد: پس با اين حساب انتظار داشته باشيد که دولت اوباما درسخنراني سالانه  بعدي يا هر سخنراني برنامه ريزي شده در ماه هاي  آتي،براي مردم امريکا، ايران را به عنوان تهديدي براي صلح و امنييت جهاني معرفي کند.رويترز گزارش داد که «روزجمعه پس از شکست آزمايش دفاع موشکي هفته گذشته، 4نماينده جمهوري خواه کنگره از چاگ هيگل وزير دفاع خواستند امسال يک سيستم دفاع موشکي ديگر را مورد آزمايش قرار دهد و و ساخت نسل جديد سيستم رهگيري را در اولويت قرار دهد».

 اين نمايندگان گفتند علت شکست آزمايش دفاع موشکي در روز 5جولاي مشخص نيست. اما آنها تاکيد داشتند که کاهش بودجه دفاع موشکي از سوي اوباما، باعث کاهش بودجه مورد نياز براي آزمايش و حفظ اين سيستم شده است. زمان برنامه بلند پروازانه واشنگتن و تل آويو براي حمله به ايران ،در آينده نزديک است.دنيا بايد مانع اين جنگ شود زيرا واقعيت اين است که اين جنگ پيامدهاي اجتماعي و اقتصادي در سراسر جهان به دنبال خواهد داشت. 




 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار