"جيمز تراب" در مقاله اي تحت عنوان "چرا دولت اوباما باید از فرصت ايجاد شده پس از پيروزي روحاني در انتخابات استفاده کند" به دولت اوباما توصيه مي کند تا از فرصت ايجاد شده براي تعامل مستقيم با ايران "تنها کشور آرام در منطقه خاورميانه" استفاده نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فارن پالسي ؛ نويسنده مقاله با اشاره به لزوم استفاده دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا از فرصت پيروزي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب کشورمان در انتخابات مي افزايد "اکنون وضعيت خاورميانه در موقعيت بدي قرار گرفته است. در مصر يک کودتا روي داده است، تروريست هاي سوري در سوريه به چند دسته تقسيم شده و به سوي يکديگر اسلحه هايشان را نشانه گرفته اند. ليبي را نيز بي نظمي و هرج و مرج فرا گرفته است.

 تنها خبر خوب اين روزها را مي توان پيروزي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب جمهوري اسلامي ايران در انتخابات اخير آن کشور دانست. وي چهره اي "معتدل" و "عملگرا" از خود نشان داده است. روحاني تجربه حضور در تيم مذاکره کننده هسته اي ايران را دارد و در سال 2004 ميلادي رييس اين گروه بود. رياست جمهوري روحاني هم براي ايران و هم براي غرب مفيد خواهد بود." 

نويسنده در ادامه مي افزايد "دولت اوباما نبايد نسبت به انتخاب حسن روحاني بعنوان رييس جمهور جديد آن کشور با بي اعتنايي رفتار نمايد. "پاتريک کلاوسون" پژوهشگر انديشکده "واشنگتن" کتاب 860 صفحه اي روحاني تحت عنوان "منافع ملي و نظام اقتصادي ايران" را خوانده است. وي در مقاله اخير خود با اشاره به اين موضوع افزوده است که روحاني خواستار تعامل با جهان است."
برچسب ها: ایران ، هسته ای ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار