برطبق آمارهای جهانی میزان مرگ و میر کودکان به ویژه کودکان زیر یک سال از کشورهای در حال توسعه، حدود 8 تا 10 برابر کشورهای صنعتی و توسعه یافته است.

 فرهاد سالاری، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  افزود: براساس آمارها و با توجه به وضعیت موجود کشورهای در حال توسعه، موارد مرگ و میر کودکان در اغلب این کشورها کاهش یافته است.

 وی تصریح کرد: با وجود کاهش نسبی موارد مرگ و میر کودکان، اما همچنان شاهد موارد بسیار زیاد مرگ نوزادان و کودکان به ویژه در همان بدو تولد و یا در یک سال اول زندگی آنها هستیم.

 سالاری با اشاره به اینکه میزان مرگ کودکان در کشورهای در حال توسعه و صنعتی فاصله زیادی دارد تاکید کرد: بر طبق آمارهای جهانی میزان مرگ و میر کودکان به ویژه کودکان زیر یک سال در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، حدود 8 تا 10 برابر کشورها صنعتی و توسعه یافته است.

وی یاد آور شد: در اغلب کشورهای جنوب شرق آسیا، کشورهای منطقه مدیترانه شرقی و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس، میزان مرگ و میر کودکان و نوزادان در مقایسه با سایر کشورهای در حال  توسعه پائین تر است./ح
برچسب ها: مرگ ، کشورصنعتی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار