از سوی فدراسیون جهانی والیبال نیگوئن کنیتا نا رئیس اسبق فدراسیون والیبال اسپانیا به عنوان ناظر دیدارهای ایران و آلمان انتخاب شده بود.

نیگوئن کنیتانا، عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین عواملی که در میزبانی ایران مشهود بود حرفه ای بودن نگاه برگزار کنندگان آن بود، به طوری که تمامی همکاران من که برای اجرای بازیها در سالن حضور داشتند عاشقانه کارشان را دوست داشته و دنبال می کردند آنها تمامی ایرادها و نقایص را به سرعت برطرف می کردند.

وی تصریح کرد: مهمترین نکته مثبت میزبانی ایران داشتن تماشاچی است ، شما دارای تماشاگرانی هستند که می توانند با تشویق های بی امان خود نتیجه بازی را به خوبی تغییر دهند، این امر حاکی از آن است که والیبال ایران در سراسر این کشور بزرگ جایگاه ویژه ای دارد و برای مردم آن مهم است.

ناظر فدراسیون جهانی در دیدار ایران و آلمان یاد آور شد: یکی از نکات بزرگی که در این مسابقات دیده می شد این است که از بزرگترین و عالی ترین سمت والیبال ایران تا کوچکترین عضو آن همه علاقمند  به بهترین اجرا هستند. حضور دولتمردان ایرانی در سالن محل برگزاری مسابقات از دیگر نکات مهم و ضروری است که می توان به آن اشاره کرد.

*حضور تعداد زیاد خبرنگاران برایم جالب بود

نیگئون کنیتانا در ادامه اظهار داشت : در سالن محل برگزاری مسابقه شاهد بودم که جایگاهی که برای خبرنگاران اختصاص داده بودند پر شده و دیگر افراد فعال اصحاب رسانه برای انعکاس اخبار تصویری در اطراف زمین مستقر بودند این مساله نیز برای من قابل توجه بود چون در کشوری که اصحاب رسانه تا این حد در سالن حضور پیدا می کنند به طور قطع والیبال از  جایگاه ویژه ای برخوردار است.

* رشد والیبال ایران مدیون برنامه ریزی پایه ای است

وی تصریح کرد:  من به خوبی با مدیریت در والیبال اشنایی دارم چون حدود 10 سال ریاست  فدراسیون والیبال اسپانسر بر عهده داشتم برنامه ریزی والیبال ایران به گونه ای  است که سیستم  و روند رشد از سنین پایه آغاز و دنبال می شود ،‌انتخاب  ولاسکو به عنوان سرمربی تیم ملی   والیبال ایران می تواند نقش قابل توجهی در رسیدن به این اهداف داشته باشد.

ناظر فدراسیون جهانی والیبال  در بازی ایران و آلمان گفت:  ولاسکو نه تنها می تواند کار  هدایت  ملی پوشان  ایران را بر عهده داشته باشد بلکه والیبال مدرن را به جوانان و نوجوانان ایران ارائه مي دهد، در دوران ریاستم در فدراسیون اسپانیا، ولاسکو سکان هدایت تیم ملی  این کشور را بر عهده داشت به وضوح با تاثیر حضورش در روند رشد والیبال کشورم آشنا هستم.
 

وی یاد آور شد:  ولاسکو را می توان  یک روانشناس خوب هم نامید چون به دلیل  ارتباط خوبی که در طول یک بازی با ملی پوشان، برگزار کنندگان مسابقات، داور و .... دارد این آرامش در تیم حاکم می شود.

*تنها ضعف ميزباني، دوربين روي تور بود

نيگئون کنيتانا از نقاط  ضعف میزبانی کشورمان در لیگ جهانی به نبود دوربین روی تور اشاره کرد و افزود: طبق شرح وظایفی که در هند بوک مسابقات لیگ جهانی ارائه شده است به صراحت اعلام شده که باید روی تور ( بالای سر داور دوم ) در طول مسابقه دوربین  نصب شود  تا از این طریق بتوان به راحتی  خطاهای روی تور، آبشار و نوع عملکرد بازیکنان  را دید که متاسفانه در این دیدار شاهد چنین دوربینی نبودیم./مح


 

برچسب ها: والیبال ، ایران ، سالن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار