نمایش "شانه های خسته" به نویسندگی و کارگردانی سید جواد هاشمی از نیمه دوم رمضان در تالار وحدت اجرا می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل بنياد رودكي؛ سید جواد هاشمی، نویسنده و کارگردان نمایش "شانه های خسته" ضمن بیان اینکه گروه نمایشی یتیمان کوفه حدود 20 سال در حال فعالیت است، اظهار داشت: این گروه هر سال یک کار برای امیرالمونین به صورت نذری اجرا می کند و امسال نیز از نیمه دوم ماه رمضان در تالار وحدت به اجرای نمایش "شانه های خسته" می پردازیم.
وی در تشریح نذری بودن نمایش گفت: از آنجایی که نمایش، فعالیتی فرهنگی و اثرگذار است، گروه یتیمان کوفه نمایش نذر می کند که تاثیرگذارتر باشد و برای این منظور بلیطی برای نمایش فروخته نمی شود و اکثریت 75 هنرمند این گروه نمایشی دستمزدی دریافت نمی کنند.
هاشمی درخصوص انتخاب تالار وحدت برای اجرای نمایش های مناسبتی اذعان داشت: در درجه اول امکانات مناسب تالار وحدت که سایر تالارهای کشور ندارند، مدنظر قرار گرفت. هرچند این تالار، مکان 100 درصد مناسبی برای اجرای نمایش نیست اما امکانات مناسبی دارد که می توان نمایش را با ابهت بیشتری اجرا کرد.
این هنرمند ادامه داد: علاوه بر امکانات تالار وحدت، تماشاگرانی که به این تالار می آیند نیز از دلایل انتخاب است. ما به دنبال تماشاگرانی هستیم که از قشری هستند که چندان به سراغ نمایش مذهبی نمی روند.
نویسنده و کارگردان نمایش "شانه های خسته" با اشاره به تفاوت چشمگیر اجرای این نمایش با اجرای قبلی آن تصریح کرد: این نمایش یکبار در سال 84 در حوزه هنری اجرا شد ولی نمایشی که در تالار وحدت به صحنه می رود، هم به طور کامل بازنویسی شده است و هم بازیگران تغییر کرده اند.
نمایش "شانه های خسته" در مورد نوجوانی است که عاشق امیرالمونین و اسیر جهل کوفی ها و شامی ها در هنگامه حکومت ایشان است. زمانی که امیرالمونین علی (ع) به شهادت می رسند، این نوجوان متوجه می شود که فرق ایشان با شمشیر شکافته نشده بلکه با جهل مردم شکافته شده است.
این نمایش با بازی سید جواد هاشمی ، علی سلیمانی ، ایرج طایفه غلامی ، سعید بحرالعلومی ، عارف برهمن ، علی راسخ و ....... از دوم مرداد ماه ساعت 18 در تالار وحدت بروی صحنه می رود. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار