مدير شهرسازي و معماري اداره كل راه و شهرسازي خراسان شمالي از تصويب طرح جامع شهر راز بر اساس جمعيت پيش بيني شده 7 هزار و 500 نفر تا پايان سال 1398 خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ؛ روزبه دادجو ضمن اعلام خبر فوق گفت: اين طرح در محدوده اي به وسعت 199.4 هكتار شامل كاربري هاي مورد نياز ساكنان شهر با تراكم ناخالص پيشنهادي 37.61 نفر در هكتار و حريمي به مساحت 2 هزار و 225 هكار تهيه شده و بعد از تصويب شوراي برنامه ريزي و توسعه استان به تصويب شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران رسيده است.

وي خاطرنشان كرد: بر اساس اين طرح مقرر شد جمعيت پايه بر مبناي سرشماري سال 90 محاسبه شده و افق طرح جامع با حفظ سطوح، سرانه و جمعيت پيشنهادي به سال 1405 افزايش يابد.

 دادجو تصريح كرد: كليه باغات پيرامون شهر نيز كه در وضع موجود به شكل يكپارچه است از محدوده شهر خارج و باغاتي كه امكان خروج از محدوده را ندارند در ضوابط و مقررات اساس طرح جامع به عنوان اساس طرح ذكر است.

مدير شهرسازي و معماري اداره كل راه و شهرسازي در ادامه گفت: بر اساس اين مصوبه آن دسته از اراضي كه در خارج از محدوده و درون شهر قرار دارد در صورت تغيير كاربري و پروانه ساختماني صادره ناشي از مجوزهاي قانوني از مراجع ذيصلاح استاني تا زمان قبل از تصويب طرح در شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران با همان كاربري در حريم شهر تثبيت شده و باقي ميمانند.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد: با اجراي دقيق اين طرح توسط دستگاه هاي مربوطه زمينه توسعه كالبدي و در نتيجه توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و آسايش و رفاه و سلامت محيط زيست شهروندان اين شهر هر چه بيشتر فراهم شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار