نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: قرار است بدون افزایش یارانه پرداختی بهای حامل‌های انرژی 35 تا 40 درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان حمید رضا فولادگر در نشست مطبوعاتی که در دفتر نمایندگان اصفهان برگزار شده بود با اشاره به اینکه من منتقد قانون گذاری بودجه هستم، اظهار کرد: متأسفانه دولت به رغم مخالفت هایی که در این زمینه داشته اکنون خود بودجه را به قانون گذاری تبدیل کرده و مجلس نیز با دولت همراهی می کند.

وی با بیان اینکه این مسئله خلاف سیاست‌های اصل 44 است، افزود: چراکه این روش منبعی برای کسب درآمد های دولت شده جالب اینجاست که افزون بر اینکه دولت این مسئله را در لوایح خود در نظر می گیرد مجلس نیز میزان بودجه های آن را اضافه کرده و آن را در این مسئله یاری می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع یکی از انحرافات در اجرای اصل 44 است، تصریح کرد: چراکه دولت این هزینه را برای کسر بودجه خود هزینه می کند.

وی با تأکید بر اینکه ما طرحی را به نام حمایت از تولید ملی در نخستین روزهای مجلس نهم آغاز کردیم، ادامه داد: سر انجام این طرح به اتمام رسید و با گزارش به صحن علنی، اکنون آماده رأی گیری است.

فولادگر در مورد این طرح اذعان کرد: این طرح دارای 43 ماده بوده و در پنج حوزه مالیاتی، امور بیمه ای، امور بانکی، امور گمرکی و امور حقوق قضایی و در 4 بخش صنعت، معدن، کشاورزی و شرکت های دانش بنیان خلاصه می شود که حاصل 10 ماه تلاش و تحقیق است و حداکثر تا 4 ماه آینده مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین به کسانی که معوقات بیمه ای و مالیاتی دارند مژده داد و گفت: افرادی که در 3 سال اخیر جریمه بیمه ای و مالیاتی شده اند اگر تا پایان شهریور ماه رسیدگی کنند جرایم آنها بخشیده خواهد شد.

فولادگر در مورد بودجه های استانی اصفهان با بیان اینکه این میزان بودجه با توجه به اینکه کاهش زیادی نداشته اما عادلانه نیست، عنوان کرد: چراکه اصفهان به لحاظ درآمد مطلق مالیاتی دومین استان کشور است و این درآمد سالانه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه اصفهان در سرانه درآمدی خود چهارمین استان کشور است، ابراز کرد:متأسفانه اصفهان در میزان بودجه استانی که به آن تعلق می گیرد بیست و هشتمین استان کشور است و ما به این نوع توزیع درآمد معترضیم.

فولادگر در پرسش و پاسخ با خبرنگاران درباره مشکلات بازنشستگان صنعت فولاد با بیان اینکه حدود 200 هزار نفر از جمعیت اصفهان جزو بازنشستگان این صنعت هستند، اظهار کرد:طلبکاری صندوق فولاد از دولت و ناتوانی در انجام کارهای اقتصادی به وسیله این صندوق سبب بروز برخی مشکلات شده است.

وی عنوان کرد: پس از به توافق نرسیدن با مسئولان تامین اجتماعی برای یکی شدن صندوق فولاد و تامین اجتماعی طرح دیگری توسط نمایندگان ارائه شد تا صندوق بازنشستگان فولاد همانند تامین اجتماعی مستقل شده و زیر نظر وزارت رفاه قرار گیرد که این طرح اجرایی شد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل مشکلی که پیش از این با تامین اجتماعی داشتیم دولت این طرح را نیز به شکل کامل عملیاتی نکرد، گفت: امسال این مسئله را در بودجه مطرح کرده‌ایم آورده‌ایم تا و بودجه این صندوق به شکل کامل مستقل شده و مشکل بازنشستگان رفع شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت آب اصفهان گفت: با توافق نمایندگان کشاورزان و قرارگاه آب تصمیم بر این شد که به شرط حفظ حداقل میزان آب در پشت سد زاینده‌رود، جریان آب ادامه داشته باشد تا کشت کشاورزان تامین شود.

فولادگر تصریح کرد: بر اساس همین توافق قرار بود روز دوازدهم تیرماه آب زاینده‌رود بسته شود که 10 روز به تعویق افتاد تا موجب هدر رفتن زحمات کشاورزان نشود .

وی درباره زمان بسته شدن آب رودخانه زاینده‌رود نیز گفت: وزارت نیرو اعلام کرده که باید آب رودخانه بسته شود اما تعیین زمان دقیق آن را به عهده مسئولان استان واگذار کرده است.

فولادگر تاکید کرد: برای رفع مشکلات آبی همچنین آب یزد کاهش داده شده است و استان چهارمحال نیز قرار است کاهش مصرف داشته باشد/س.

برچسب ها: اصفهان ، افزایش ، بهای ، حامل ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.