شبکه يورونيوز در گزارشي به گسترش تنشها بين اخوان المسلمين و ارتش مصر پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني يورونيوز ؛ ارتش و اخوان المسلمين در مصر در برابر يکديگر قرار گرفته اند و هر يک ديگري را به زير پا گذاشتن قانون اساسي متهم مي کنند. چه کسي واقعيت را مي گويد؟

شبکه تي وي ئي اسپانيا  گزارش خود را با مستندي از يک روزنامه نگار کشته شدن مصري آغاز کرد و گفت احمد امير حسني  بيست و شش ساله بود و در روزنامه اي نزديک به اخوان المسلمين به عنوان خبرنگار فعاليت مي کرد. روز دوشنبه  در ميان تظاهرکنندگان هوادار اخوان المسلمين در برابرساختمان گارد رياست جمهوري وي تصاويري را از اين کشتار ضبط کرد. اين تصاوير نشان مي دهد يک تک تيرانداز که روي سقف ساختمان جاي گرفته به سمت هواداران اخوان المسلين شليک مي کند. در اين  تيراندازي  دست کم پنجاه  تن کشته شدند. احمد نيز يکي از قربانيان بود.

خبرنگار تلويزيون اسپانيا در ادامه گزارش خود به شهر اسکندريه رفته است. تصاوير ضبط شده در اين گزارش نشان مي دهد که جوانان شاد ازبرکناري محمد مرسي از سقف خانه ها به سوي هواداران اخوان المسلمين سنگ پرتاب مي کنند. هواداران اخوان المسلمين نيز در تعقيب آنان به بالاي سقف  خانه ها رفتند و يکي از جوانان را به پايين پرتاب کردند. ديگر طرفداران محمد مرسي که در خيابان بودند جوان به پايين افتاده را به باد مشت و لگد گرفتند و اين جوان نوزده ساله بر اثر ضربات  شديد جان باخت. 

خبرنگار تلويزيون اسپانيا در ادامه به اظهارات سخنگوي دولت موقت مصر درمورد سلامت محمد مرسي اشاره کرد و گفت پس از درگيريهاي خونين در مقابل ساختمان گارد رياست جمهوري ، محمد مرسي به مکاني نامشخص منتقل شد و نيروهاي نظامي از وي محافظت مي کنند.

برچسب ها: ارتش ، اخوان ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار