معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: چنانچه افزایش خروجی دو سد گتوند و دز ادامه پیداکند، کشت های پاییزه و زمستانه را با مشکل روبرو می سازد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،فتح الله دهکردی یک شنبه بیان داشت: به منظور کاهش ای سی و شوری آب رودخانه کارون، از 13 خرداد ماه امسال، خروجی سد دز 55 متر مکعب در ثانیه و خروجی سد گتوند نیز 120 متر مکعب در ثانیه افزایش یافته که این حجم معادل 4 برابر آب زاینده رود است.

وی با اشاره به وقوع مد در روزهای اول مردادماه امسال گفت: باید با این مد مقابله کرد، زیرا می تواند خساراتی را به مناطق پایین دست استان وارد سازد.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در خصوص وضعیت ای سی رودخانه کارون بیان داشت: کاهش ای سی رودخانه کارون تنها با افزایش خروجی سدهای دز و گتوند حاصل شده است و متاسفانه برداشت کنندگان عمده در پایین دست در این زمینه همکاری نداشته اند.

دهکردی گفت: غیر از مجتمع پرورش ماهی آزادگان که برداشت های خود را به نصف کاهش داده است ،هیچ کدام از واحدهای کشت و صنعت نیشکر و یا کشاورزان در پایین دست حاضر به کاهش برداشت آب نشدند.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه بیشترین کاهش برداشت در مناطق بالادست اهواز مانند گتوند و شوشتراتفاق افتاده گفت: در این زمینه سازمان نظام کشاورزی این شهر ها، فرمانداران و کشاورزان منطقه همکاری های خوبی را داشته اند./س

 
برچسب ها: خروجی ، سد ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.