معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت از توزيع حدود 350 هزار تن كالاهاي اساسي در سطح شبكه هاي توزيعي از نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا گرفته تا فروشگاههاي زنجيره اي، سازمان ميادين ميوه و تره بار و فروشگاههاي خرده فروشي كالاها به مناسبت ماه مبارك رمضان در سراسر كشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، « حسن رادمرد» با اشاره به مديريت و  تامين، كنترل و نظارت بازار به عنوان مهمترين برنامه هاي ماه مبارك رمضان تصريح كرد: به منظور تامين اقلام مورد نياز مردم در ماه مبارك رمضان از ماهها پيش از سوي وزارت صنعت،معدن و تجارت اقدامات گسترده اي به لحاظ تنظيم و كنترل بازار در نظر گرفته شد.

وي افزود: اين اقدامات به گونه اي برنامه ريزي شد تا اقلام اساسي به اندازه نياز در اختيار مردم قرار گيرد و هيچ كمبودي در رابطه با تهيه و تامين كالاها در شبكه هاي توزيعي احساس نشود.

معاون وزير صنعت،‌معدن وتجارت در ادامه به برپايي نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا در 400  نقطه كشور اشاره كرد و گفت:‌اين نمايشگاهها در قالب 15 هزار غرف نمايشگاهي در سراسر كشور با همكاري استانداران، فرمانداران، شهرداران و تشكل هاي بخش خصوصي برپا شده اند.

وي توزيع كالاهاي تنظيم بازاري را ماحصل تلاش وزارتخانه و تشكل هاي بخش خصوصي دانست و افزود: در حوزه توليد و توزيع برنامه مشتركي را در كل كشور به اجرا درآورديم به طوري كه در دور افتاده ترين نقاط كشور نيز با برپايي اين نمايشگاهها كالاهاي تنظيم بازاري را در اخيار مردم قرار داديم.

به گفته معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت ؛ اجراي اين نمايشگاهها و توزيع كالاها به اين شكل، ثبات و آرامشي را در بين خريداران ، توليدكنندگان و توزيع كنندگان به همراه داشته است.

وي همچنين اظهار كرد: در ماه مبارك رمضان تلاش كرديم تا  كالاها با قيمت مصوب و مناسب در اختيار مصرف كنندگان قرار بگيرد كه در اين راستا  علاوه بر ستاد تنظيم بازار كه كار قيمت گذاري مناسب را در دستور كار خود قرار داده بود،‌سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان نيز تلاش كرد تا  با همكاري سازمان تعزيرات حكومتي و بازرسي اصناف بر مقوله كيفيت و قيمت ، نظارت و كنترل داشته باشند.

رادمرد در ادامه به نقش و حضور فعال جامعه اصناف كشور در برگزاري نمايشگاههاي امسال اشاره كرد و گفت: وزارتخانه به منظور رفع دغدغه هاي مردم در زمينه تهيه كالاهاي اساسي نقش نظارتي خود را حفظ كرد اين در حاليست كه تمامي فرايندهاي برگزاري اين نمايشگاهها بر عهده جامعه اصناف كشور،‌ مجامع  امور صنفي و شوراي اصناف كشور است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه كيفيت اقلام نمايشگاهي را مناسب ارزيابي كرد و گفت: در راستاي تامين كالاهاي اساسي تلاش شده است تا بالاترين استانداردها ي جهاني از نظر كنترل بهداشتي و استاندارد هاي كيفي رعايت شود ضمن اينكه به موضوع كنترل قيمتها نيز توجه ويژه شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار