فوق تخصص بیماری‌های قلبی و عروقی گفت: داشتن فهم کافی از ماهیت بیماری‌های قلبی و عروقی و شناخت عوامل خطرساز برای هر انسانی لازم است و در این راستا نقش تمامی رسانه‌های تصویری، صوتی و نوشتاری حائز اهمیت است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر کمال خادم وطن، با بیان این مطلب تصریح کرد: بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دادن آگاهی و آموزش به عموم جامعه است بنابراین آموزش پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و شناخت عوامل خطرساز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: راه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی این است که این آموزش‌ها وارد کتاب‌های درسی کودکان در تمامی رده‌های مختلف آموزشی و تمامی گروه‌های سنی و آنها از همان دوران نونهالی و نوجوانی با روش‌های مختلف آموزش شامل، شکل، فیلم، انیمیشن، کارتون‌های طنز مرتبط با این بیماری آشنا شوند.

خادم وطن اظهار کرد: باید زندگی مناسب با پرهیز از عوامل خطرساز بیماری‌های قلبی و عروقی را به کودکان و نوجوانان آموزش داد و این آموزش‌ها و آگاهی‌ها هم به صورت مستمر و دائمی باشد.

این فوق تخصص بیماری‌های قلبی و عروقی بیمارستان سیدالشهدای ارومیه تصریح کرد: در مجموع برای افراد بزرگسال این موضوع باید با راهکارهایی همچون پیشگیری و تغییر سبک زندگی در تمامی ابعاد تبیین شود بنابراین برخی تغییرات در زندگی مانند تغییر در رژیم غذایی، تغییرات شغلی، تغییر در میزان فعالیت‌های فیزیکی و ورزش روزانه، میزان خواب، تغییر در خلق و خو و روابط با اطرافیان، تغییر در وزن، از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: بیماری ، قلبی ، عروقی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.