رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شکایت نمایند‌ه‌ای که از کار گذاشته شدن دستگاه شنود در اتاق کار خود اعتراض کرده است، در دستگاه قضا دنبال می‌شود، گفت: مجلس در جایگاه رسیدگی به شکایات نمایندگان نیست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، بهرام بیرانوند در نشست علنی امروز (یکشنبه 23 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 40 قانون اساسی با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر قرار دهد، گفت: مجلس در سال قبل رابطه‌ای را برقرار کرد که امروز در نشست علنی برخلاف آن نمایندگان عمل کردند، از این رو شاهدیم که نمایندگان به اسم تذکر وقت گرفته اما درباره موضوعات دیگر صحبت می‌کنند.
 
وي با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان در نشست علنی امروز افزود: به طور حتم در اظهارات امروز این نماینده به دستگاه امنیتی نظام جفا شد اما متاسفانه رئیس جلسه به جای قطع کردن صحبت‌های این نماینده گفت که حراست مجلس باید این موضوع را پیگیری کند.
 
بيرانوند ادامه داد: از طرف دیگر یکی از دوستان نماینده گفته است که در دفتر من دستگاه شنود پیدا شده، لذا این فرد به جای مطرح کردن و رسانه‌ای کردن این موضوع باید به وسیله دستگاه‌های مربوطه این تخلف را پیگیری می‌کرد، همچنین همه می‌دانند که دیگر در این زمانه حضور تیم ۹ نفره عملیاتی در یک دفتر و کار ۵ ساعته دیگر به کار نمی‌آید لذا همه مسئولان و نمایندگان موظفند که در برابر دشمنان از دستگاه‌های امنیتی دفاع کنند.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه مطالب اثبات نشده یک نماینده در چند روز اخیر خوراکی برای دستگاه‌های بیگانه شده است، تصریح کرد: نماینده مورد نظر به هیچ وجه اجازه ندارد که خلاف منافع نظام صحبت کند.
 
 لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با وارد ندانستن این اخطار گفت: نماینده مذکور شکایت خود را به دستگاه مربوطه ارائه کرده و قوه قضائیه باید این موضوع را رسیدگی کند، لذا مجلس نمی‌تواند به این موضوع رسیدگی کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: لاریجانی ، اخطار ، شنود ، قوه ، قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار