مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با علف های هرز مزارع غلات این استان در 20 هزار و 153 هکتار پایان یافت.

 


ˈ به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ،حمید نادریانˈ افزود: عملیات مبارزه با علف های هرز مزارع گندم و جو استان سمنان از بهمن سال گذشته شروع شده بود که تمام عملیات به صورت زمینی و با استفاده از انواع سمپاش های زمینی و پشت تراکتوری، با مشارکت کشاورزان و نظارت 55 شبکه مراقبت خصوصی و دولتی انجام شد.

وی افزود: مبارزه با علف های هرز در 14 هزار و 325 هکتار از مزارع گندم و پنج هزار و 828 هکتار از مزارع جو آبی و دیم استان سمنان انجام شد و در مجموع نسبت به سال گذشته یک هزار و 700 هکتار کاهش دارد.

نادریان گفت: در این مبارزه در هشت هزار و 539 هکتار از مزارع با علف های پهن برگ، نازک برگ در دو هزار و 317 و به صورت توام در سطح 9 هزار و 297 هکتار مبارزه شده است که شهرستان میامی با شش هزار و 763 هکتار و آرادان با شش هزار و 163 هکتار بیشترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده اند و شهرستان مهدیشهر با 14 هکتار کمترین سطح را داشته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در باره علف های هرز مزارع استان گفت: تلخه، خاکشیر، سلمه تره، یولاف و چچم از علف های هرز غالب مزارع غلات استان بودند که با مبارزه صحیح ، اصولی و به موقع از خسارت و افت محصول جلوگیری شد./س

برچسب ها: مزارع ، غلات ، علف هرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.