عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: مجلس خبرگان رهبري در جهت استحکام نظام بسيار نقش کليدي و حساسي دارد لذا داشتن چنين نهادي در جمهوري اسلامي از افتخارات به حساب مي‌آيد.

"احمد نجابت" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اهميت و تأثير مجلس خبرگان رهبري در مشروعيت بخشيدن به نظام جمهوري اسلامي اظهار داشت: مهمترين وظيفه اين مجلس مربوط به امر ولايت مطلقه فقيه و مجري آن يعني ولي فقيه است لذا به همين دليل بر اهميت اين مجلس و تأثيرات مثبت در نظام افزوده خواهد شد.

وي ادامه داد: مجلس خبرگان رهبري در جهت استحکام نظام بسيار نقش کليدي و حساسي دارد لذا داشتن چنين نهادي در جمهوري اسلامي از افتخارات به حساب مي‌آيد.

نجابت به فقهاي عضو مجلس خبرگان رهبري اشاره و تصريح کرد: اعضاي موجود در مجلس خبرگان همگي از درجه اجتهاد برخوردارند و با تشکيل جلسات سالانه خود به عنوان يکي از ارکان مهم در مشروعيت بخشيدن به نظام به بهترين شكل ايفاي نقش مي‌پردازند.

عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پايان با اشاره به تداوم مشکلات در مصر به علت فقدان نهادي مهم و تاثيرگذار در مشروعيت‌بخشي به سيستم سياسي اين كشور خاطرنشان کرد: بسياري از کشورها فاقد چنين تشکيلات منسجمي در نظام و سيستم سياسي خود هستند لذا شاهد بروز و تداوم مشکلات متعدد در سيستم‌هاي سياسي آنها هستيم که توانايي مديريت كشور را در جهت صيانت از كشور در شرايط بحراني ندارند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خبرگان ، رهبری ، مشروعیت ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار