مديريت فني و اجرايي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران از اجراي عمليات ريزپهنه بندي خطر زمين لرزه در شهر بابل توسط اين اداره كل با اعتباري افزون بر 4800ميليون ريال خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، سيد عباس رهگشاي ضمن اعلام اين مطلب اظهار داشت: از آنجا كه مازندران بر روي كمربند زلزله خيزي قرار داشته و گسل البرز - خزر از آن مي گذرد بنابراين بايد مطالعات جدي و دقيقي در خصوص مطالعه زمين و جنس خاك ، لرزه خيزي ، تحليل خطر زلزله ، مطالعات ژئوتكنينك ، ژئوفيزيك ، مايكروترمرها و مواردي از اين دست داشته و پيش از بروز زلزله لازم است تا آسيب پذيري ساختمانهاي شهري و شريانهاي حياتي از قبيل خيابانها، پلها، ساختمانها امداد رسان و ... مورد مطالعه قرار گيرد.

وي در ادامه ضمن اعلام اين مطلب كه تهيه سناريوهاي امداد و نجات قبل از وقوع بلاهاي طبيعي امري مهم و ضروري است اظهار داشت: عمليات اجرايي ريز پهنه بندي لرزه اي پروژه اي است كه موضوعات مذكور در آن بررسي شده و خروجي آن براي مهندسان، شهرداري، شهرسازان و نيز دستگاههاي شهرداري، آب برق گاز و ... قابل استفاده خواهد بود.

رهگشاي در ادامه از اجراي عمليات مذكور در شهر بابل اشاره و افزود : با توجه به همكاري و تعامل بسيار مثبت شوراي اسلامي و شهرداري بابل مطالعات اين عمليات در مساحتي بالغ بر 35كيلومتر مربع و با اعتبار 4800 ميليون ريال در دستور كار اين اداره كل قرار گرفت.

مديريت فني و اجرايي راه و شهرسازي مازندران در ادامه به شهرهايي كه عمليات مذكور در آنها در حال اجراست اشاره و اظهار داشت: شهرهاي ساري و رامسر نيز از جمله شهرهايي هستند كه قرارداد مطالعات اجراي ريزپهنه بندي خطر زمين لرزه آنها منعقد شده است.

 رهگشاي در خاتمه افزود : اين اداره كل آمادگي دارد كه در صورت اعلام آمادگي ساير شهرداري هاي استان عمليات مذكور را در شهرهاي ديگر مازندران به اجرا در آورد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار