ساعت هاست در کنار خیابان ایستاده، ایستاده که نه نشسته اما هیچ کس سوارش نمی کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اتوبوس های شهی آمد و خیال معلولان از بابت بالا رفتن ز پله ها راحت شد تا آن زمان فقط پله رود و پله اما الان نرده است و پل هوایی و پله و پله و پله و پله. 
خطوط بی.آر.تی نرده کشی شدند تا هم اتوبوس ها از ورود خودروها به خط ویژه در امم بمانند اما به این موضوع فکر نکردند که معلولانی که با ویلچر هستند و یا سالمندان چطوری می خواهند وارد ایستگاه شوند.
پل هوایی های متصل به ایستگاه های بی.آر.تی برای تردد معلولان مشکلات بسياري را در بر دارد.
مریم 25 ساله که از 18 سالگی روی ویلچر می نشیند و هم اکنون در حال تحصیل در یکی از دانشگاه های شهر تهران است گفت: حسرت به دلم ماند تا مانند مردم عادی از اتوبوس های تندرو استفاده کنم، در ترافیک نمانم و زودتر به مقصد برسم، اما افسوس که پل های هوایی بدون بالابر و آسانسور و نرده کشی های اطراف خطوط ویژه مانع از این کار می شود. 
سنندجی ، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در مورد این مشکل گفت: نحوه دسترسی به ایستگاه های بی.آر.تی در حیطه کاری شرکت واحد اتوبوسرانی نیست اما برای ورود به داخل اتوبوس های تندرو تمامی ایستگاه ها مناسب سازی شده اند و رمپ در کنار پله های ایستگاه در نظر گرفته شده است. 
وی با تاکید بر این که تمامی اتوبوس های 2 کابین شرکت واحد اتوبوسرانی برای معلولان قابل استفاده است یادآور شد: نسل جدید اتوبوس های 2 کابین و سه کابین شرکت واحد اتوبوسرانی برای استفاده معلولان و جانبازان مناسب سازی شده است .
در حال حاضر برای تردد معلولان در سطح شهر مناسب سازی های لازم صورت نگرفته و معلولان با مشکل تردد مواجهند اما چه خوب می شد اگر معلولان را هم همانند مردم عادی تلقی می کردند و سعی داشتند تا خدمات شهروندی مناسب تری به آن ها ارائه دهند./ف
برچسب ها: معلول ، اتوبوس ، مشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار