معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: واردات بیش از 4 هزار تن شیر خشک به کشور ضربه بسیار بزرگی به تولید شیر با کیفیت در کشور وارد کرده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران برزو هیبتیان اظهار کرد: در حال حاضر سرانه مصرف شیر در کشور 80 کیلوگرم گزارش شده است.

وی افزود: این در حالی است که سرانه استاندارد مصرف شیر 150 کیلوگرم در سال است.

هیبتیان افزایش سرانه مصرف شیر در جامعه را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت: با فرهنگ سازی مناسب در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان از یک سوی و تنظیم قیمت عرضه لبنیات از سوی دیگر می‌توان سرانه مصرف شیر در جامعه را افزایش داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری کیفیت شیر تولیدی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: لازم است دامداران در تولید شیر مناسب و پرچرب دقت عمل بیشتری داشته باشند.

وی بر ضرورت ساماندهی ایستگاه‌های ثابت و سیار جمع‌آوری شیر در سطح استان تأکید و خاطرنشان کرد: بر اساس این ضرورت به افرادی که اعتبار پروانه بهره‌برداری آنان تا پایان تیرماه جاری است فرصت دارند نسبت به تمدید اعتبار پروانه خود از سازمان نظام مهندسی کشاورزی اقدام کنند در غیر این صورت به این افراد اجازه فعالیت داده نمی‎شود.

هیبتیان با اشاره به واردات بیش از 4 هزار تن شیر خشک به کشور، گفت: واردات شیر خشک ضربه بسیار بزرگی به تولید شیر با کیفیت در کشور وارد کرده است که جبران این خسارت بسیار هزینه در بر خواهد داشت.
برچسب ها: واردات ، شهرکرد ، شیرخشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.