مراسم تحلیف نمایندگان حوزه‌های انتخابیه دماوند، فیروزکوه، «تنکابن، رامسر»، ایلام،‌مهران و چرداول در جلسه علنی امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در جلسه علنی امروز (یکشنبه 23 تیرماه) مراسم تحلیف شمس‌الله شریعت نژاد از انتخابیه تنکابن و رامسر، حمیدرضا مشهدی عباسی از حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه و عمران علیمحمدی از حوزه انتخابیه ایلام، چرداول و مهران برگزار شد.  
 
براساس این گزارش نمایندگان یاد شده با حضور در جایگاه به شرح زیر طبق اصل شصت و هفتم قانون اساسی سوگند یاد کردند.  
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم 

من در برابر قرآن مجید به خدای قادر متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌یابم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم ودیعه‌ای‌ را که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم،‌از قانون اساسی دفاع کنم و در  گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنها را مدنظر داشته باشم.  
 
براساس این گزارش، اعتبارنامه این سه نماینده توسط شعبات در نظر گرفته شده بررسی و پس از تصویب گزارش آن در صحن علنی قرائت خواهد شد.  
 
همچنین سه حوزه انتخابیه مذکور پس از انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی بلاتکلیف ماند که سرانجام همزمان با انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری، انتخابات دور دوم مجلس نهم نیز برگزار و این سه نماینده موفق به کسب اکثریت رای برای ورود به خانه ملت شدند.  

انتهای پیام/  

برچسب ها: جلسه ، علنی ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار