معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات خراسان‌رضوی گفت: برای نخستین بار در بودجه کشور، اوراق مشارکتی وقف پیش‌بینی شده و مردم می‌توانند با تهیه این اوراق، در طرح‌هایی که پیش‌بینی شده به صورت مشارکتی و با سرمایه‌هایی اندک شرکت کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد احمدزاده شامگاه شنبه در جلسه آموزشی و توجیهی «همه واقف باشیم» با اظهار اینکه همه می‌توانیم وقف کرده و این موضوع را از شعار خارج کنیم اظهار داشت: وقف نباید تنها در حوزه افراد متمول و ثروتمند باشد و تمام افراد نیازمند این هستند که برای آینده خود چیزی را به یادگار بگذارند.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی افزود: قبل از اینکه افراد را به وقف تشویق و راهنمایی کنیم باید تصویر روشنی از وقف پیش خودمان داشته باشیم.

احمدزاده با اشاره به اهمیت وقف در اسلام تصریح کرد: در قرآن وقف در راه خدا را تنها چیزی دانسته‌اند که برای انسان می‌ماند و وقف سنت حسنه‌ای است که از پیامبر اسلام به ارث مانده است.

وی شرط اصلی برای وقف‌کردن را مالکیت آن دانست و ادامه داد: بیان برخی نکات مهم در وقف‌کردن موقوفات توسط مسئولان غرفه‌های «همه واقف باشیم» می‌تواند واقف را قبل از انجام وقف نسبت به مسائل شرعی وقف آگاه کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز گفت: باید بر اساس وقف‌نامه نوشته شده در هنگام وقف به موقوفات عمل شود زیرا هیچ‌گونه مجوزی برای تغییر در وقف به کسی داده نشده و حتی خود مالک بعد از وقف نیز نسبت به موقوفه خود اجنبی می‌شود به طوری که نمی‌تواند برای موقوفه تصمیم‌گیری کند.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات خراسان‌رضوی تأکید کرد: باید در هنگام وقف کردن به تمام ابعاد آن توجه داشت و وسعت زیادی را در نظر گرفت هرچند موقوفه کوچک باشد.

این مسئول با تأکید اینکه کوچکی و کم بودن وقف مهم نیست، افزود: باید بزرگی کار واقف را در نظر داشته باشیم.

احمدزاده بقاع متبرکه را محل رفت و آمد مومنین و دلدادگان اهل بیت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: مردم در بقاع متبرکه آمادگی بیشتری برای وقف کردن دارند به همین دلیل ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه ایجاد شده است.

وی از اتفاقی مبارک در حوزه وقف خبر داد و اذعان داشت: برای نخستین بار در بودجه کشور اوراق مشارکتی وقف پیش‌بینی شده و مردم می‌توانند با تهیه این اوراق، در طرح‌هایی که پیش‌بینی شده است به صورت مشارکتی و با سرمایه‌هایی اندک وقف کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.