افرادي که دچار تشنگي شديد مي شوند، بهتر است بعد از نماز ظهر و عصر دوش بگيرند و ساعتي را در مکان خنک استراحت کنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، براي کاهش تشنگي در ايام روزه داري، مي توان عرق کاسني و شاهتره، را به نسبت مساوي تقسيم کرد و در يخچال گذاشت و در فاصله افطار تا سحر از آن استفاده کرد. مصرف اين نوشيدني، تشنگي طول روز را بسيار کم مي کند.

دکتر سيدوحيد فرزادفر پزشک و محقق طب اسلامي با بيان اين مطلب مي افزايد: مصرف زياد گوشت قرمز مي تواند باعث افزايش صفرا و تشنگي شود از اين رو مصرف آن بايد محدود شود البته افرادي که سابقه کم خوني، ضعف و افت مکرر فشار خون دارند از اين قاعده مستثنا هستند.

وي افزود: مصرف آب يخ اگر چه در ابتدا تشنگي را فرو مي نشاند اما در نهايت باعث تشديد تشنگي مي شود. هم چنين دوش گرفتن در طول روز باعث کاهش حرارت بدن مي شود. براي اين کار بايد از آب ولرم استفاده کرد زيرا آب سرد باعث منقبض شدن منافذ پوست و احتباس گرما مي شود و فرد در طول روز احساس گرما مي کند.

افرادي که دچار تشنگي شديد مي شوند، بهتر است بعد از نماز ظهر و عصر دوش بگيرند و ساعتي را در مکان خنک استراحت کنند. مصرف ميو  ه هاي آب دار و خنک مانند هندوانه، خيار و غذاهاي لعاب دار مانند کدو، شير، فرني و سبزي هايي مانند کاهو و خرفه در زمان افطار و سحر به کاهش تشنگي در طول روز مي انجامد.

اين محقق طب اسلامي مي افزايد:از آن جا که هندوانه طبع لطيفي دارد وقتي وارد معده خالي مي شود، ممکن است به خلط صفرا تغيير ماهيت دهد و عملاً به جاي خنک کردن، باعث افزايش حرارت شود بنابراين بايد هندوانه را زماني مصرف کرد که با مصرف خوراکي هاي ديگر داغي کبد و معده را فرو نشانده باشيم./خراسان
برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، تشنگی ، کاهش ، رمضان ، روزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار