کره شمالی کره جنوبی را به تحریف نیات واقعی پیونگ یانگ درمورد مذاکرات درباره بازگشت خانواده های جدا شده هر دو کشور طی جنگ سال 1950 تا 1953 دو کره متهم کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی ، کره شمالی روز پنجشنبه در نامه ای به وزارت وحدت کره جنوبی درمورد پیامدهای جدی رفتار سلطه جویانه این کشور هشدار داد و به سئول توصیه کرد درمورد تلاش های جدی و واقعی پیونگ یانگ بد قضاوت نکند.

در این نامه آمده کره جنوبی پیشنهاد کره شمالی را درباره مذاکرات در سطح کاری درمورد ازسرگیری سفرها به منطقه گردشگری کومگانگ و بازگشت دوباره خانواده های جدا شده رد کرده است .

کره شمالی در این نامه همچنین هشدار داده است چگونگی حل مسئله منطقه صنعتی مشترک کائسونگ بر روابط دو کره تاثیرگذار خواهد بود.

کره شمالی از کره جنوبی درخواست کرده بود 17 ژوئیه مذاکراتی درباره ازسرگیری سفرها به منطقه گردشگری کومگانگ و 19 ژوئیه نیز مذاکراتی درباره بازگشت خانواده های جدا شده در جنگ دو کره برگزار شود .

کره جنوبی نیز در واکنش به این درخواست کره شمالی موافقت کرد مذاکرات درباره بازگشت خانواده های جدا شده در جنگ دو کره بین مقامات صلیب سرخ دو کشور برگزار شود اما گفتگوی پیشنهادی درباره ازسرگیری سفرها به منطقه گردشگری کومگانگ را رد کرده است .

مجتمع صنعتی مشترک کائسونگ نیز تنها نماد باقی مانده از همکاری کره شمالی و کره جنوبی به شمار می رود که فعالیت ها در آن به علت تنش های شدید اخیر بین دو کشور درحال حاضر متوقف شده است .      



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار