هیاتی از جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل) به ریاست ابوعماد رامز مصطفی، عضو دفتر سیاسی و نماینده جبهه مذکور در لبنان با غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در محل سفارت دیدار و درباره اوضاع منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در این دیدار نماینده جبهه خلق، ضمن تبریک انتخاب دکتر روحانی، برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری کشورمان در فضایی آرام و با مشارکت بیش از 72 درصد واجدان شرایط را درسی مناسب به مدعیان دمکراسی و پاسخی مقتضی به سیاه‌نمایی رسانه‌ها و برخی مقامات خارجی به‌خصوص آمریکا دانست.

این هیأت هم‌چنین به نمایندگی از احمد جبریل، دبیرکل جبهه خلق، این حماسه سیاسی ملت بزرگ ایران را تبریک گفت.

رامز مصطفی هم‌چنین نسبت به تبعات کم توجهی دولت‌های عربی و اسلامی به قضیه فلسطین و سوء استفاده آمریکا و رژیم صهیونیستی از سرگرمی ملت‌های منطقه به بحران سوریه و ناآرامی مصر و دیگر کشورهای منطقه برای پیشبرد برنامه‌های خود در فلسطین اشغالی، ابراز نگرانی کرد.

وی اظهار امیدواری کرد بزرگداشت روز جهانی قدس (که امام خمینی بنیانگذار آن بود) در مردادماه 1392 عاملی برای هوشیاری و توجه بیش از پیش ملت‌های منطقه به این قضیه حیاتی جهان اسلام باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، انتخابات 24 خردادماه را مصداقی از الطاف الهی و نتیجه آن را افشاکننده دروغ پردازی‌های مستمر دولت‌های غربی و رسانه‌های وابسته به آن‌ها خواند.

وی هم‌چنین با یادآوری مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسائل امت اسلامی و قضیه فلسطین، یاد امام راحل (ره) به عنوان بزرگ‌ترین حامی فلسطین در بین رهبران جهان اسلام را گرامی داشت و افزود: «روز جهانی قدس یادگار پایدار حضرت امام بوده و عامل بی‌نظیری برای زنده نگه داشتن حقوق ملت فلسطین و اهمیت قبله اول مسلمین است».

سفیر کشورمان در بیروت در پایان، ضمن اشاره به توفیق ارتش و کمیته‌های مردمی سوریه در عقب راندن پی در پی تروریست‌های خارجی در مناطق مختلف، انفجار چند روز قبل در ضاحیه بیروت را عملیاتی کور و نشانه سرخوردگی و سردرگمی مخالفان مقاومت اسلامی و حامیان رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار