نوع رفتار دولت روسیه در برخورد با ماجرای "ادوارد اسنودن" افشاگر آژانس امنیت ملی باعث عصبانیت مقامات آمریکایی شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه ی تلویزیونی سی ان ان ؛"ادوارد اسنودن" دیروز در فرودگاه مسکو در میان انظار عمومی ظاهر شد.

 وی به افشای اطلاعات آمریکا متهم است.در نخستین حضور علنی ادوارد اسنودن در مسکو، فعالان حقوق بشری و وکلا حضور داشتند.

"ادوارد اسنودن" روز جمعه خواستار پناهندگی موقت از روسیه شددرحالیکه همچنان تلاش می کند مسیر امنی برای رسیدن به آمریکای لاتین بیابد.

"اِلیس لابوت" خبرنگار امور بین المللی شبکه ی سی ان ان در ارتباط تلویزیونی زنده گفت:
از آخرین باری که "ادوارد اسنودن" در هنگ کنگ مشاهده شده بود و بعد از آن به روسیه رفت، دولت آمریکا تلاش کرده است اطیمنان حاصل کند که "ادوارد اسنودن" نتواند به هیچ وجه پناهندگی اخذ کند، آمریکایی ها به دنبال استرداد ادوارد اسنودن به آمریکا یا اعزام وی به کشور دیگری هستند که روابط دوستانه تری با آمریکا داشته باشد.

 دیروز وقتی که" ادوارد اسنودن "در کنفرانس خبری شرکت کرده بود، آمریکا از این مسئله واقعا عصبانی شد.

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تماس تلفنی برقرار کرد. کاخ سفید هم اعلام کرد که دو طرف درباره اهمیت متقابل ادوارد اسنودن برای دو کشور صحبت کردند.

می توان شرط بست که در این تماس، آمریکا از روس ها خواسته بود که کار درست را انجام دهند و ادوارد اسنودن را به آمریکا بازگردانند.

این خبرنگار افزود:
یکی از علل ناراحتی آمریکا از اقدام روس ها این است که روس ها می گویند که در مورد "ادوارد اسنودن" موضع بی طرف دارند و هیچ کاری نمی توانند بکنند و او فقط در فرودگاه مسکو نگهداری می شود اما آمریکایی ها می گویند روس ها به "ادوارد اسنودن" کمک کردند که این کنفرانس خبری را به همراه فعالان حقوق بشری برگزارکند، این فعالان نمی توانستند به فرودگاه مسکو بروند جز اینکه دولت روسیه به برگزاری این کنفرانس رضایت کامل داده باشد.

آمریکایی ها می گویند که روس ها تربیونی تبلیغاتی در اختیار ادوارد اسنودن قرار دادند و هم اکنون هم طوری با اسنودن رفتار می کنند که گویی او شایسته ی دریافت پناهندگی است و طوری با او رفتار می کنند که گویی او یک فعال حقوق بشری است.

آمریکا واقعا عصبانی است اما آنچه بیش از همه آمریکا را عصبانی می کند این است که روس ها در زمینه ثبت درخواست پناهندگی "اسنودن" به کشورهای مختلف با وی همکاری می کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار