صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موفق شد به علت پوشش سریع و به موقع اخبار زمین لرزه هایی که در ماه فروردین سه منطقه کشور را لرزاند جایزه ماهانه ماه آوریل 2013 آسیاویژن را کسب کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز آسیاویژن ؛ این جایزه را برای پوشش اخبار زمین لرزه هایی که در ماه آوریل امسال سه منطقه از ایران را لرزانده است به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اهدا می کند.
 
"دکتر جواد متقی" دبیر کل اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا- اقیانوس آرام ABU در تقدیرنامه ای که برای سازمان ارسال شده ذکر کرده است که نخستین زمین لرزه روز نهم آوریل (بیستم فروردین ) شهرستان کاکی در 90 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر را لرزاند. این زمین لرزه که بزرگی آن 6/1 در مقیاس ریشتر بود دست کم 37 کشته و بیش از 850 زخمی برجای گذاشت.
 
زمین لرزه دوم با بزرگی 7/5 در مقیاس ریشتر روز 27 فروردین منطقه مرزی ایران - پاکستان در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران را لرزاند اما به علت کم جمعیت بودن این منطقه تلفات اندکی بر جای گذاشت.
 
زمین لرزه سوم به بزرگی 5/2 در مقیاس ریشتر شهر تسوج در استان آذربایجان شرقی واقع در شمال غربی ایران را لرزاند که تلفاتی گزارش نشد.
 
مرکز آسیاویژن هر ماه جایزه ماهانه خود را به یکی از اعضایش که بهترین خبر را در طول آن ماه ارسال کرده باشد، اهدا می کند. آسیاویژن اکنون 25 عضو دارد و بخش مبادله خبری اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا- اقیانوس آرام ABU به شمار می آید. شبکه های ان اچ کی ژاپن ، سی سی تی وی چین و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله اعضای مهم آن هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار