مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: برای رونق دهی تنگه واشی در فیروزکوه بودجه ویژه گردشگری اختصاص می یابد.

مسعود نصرتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در هیچ نقطه گردشگری استان تهران، تاکنون آمار ورود 15 هزار گردشگر در یک روز به ثبت نرسیده است.

وی ادامه داد: آمارها حاکی است که به طور نمونه در 15 روز، تعداد 17 هزار نفر از مجموعه تاریخی سعد آباد تهران بازدید کرده‏ اند و تنگه واشی با این تعداد گردشگر، ظرفیتی عظیم در فیروزکوه است.

نصرتی تصریح کرد: به طور کلی، حوزه فیروزکوه از نظر مواهب طبیعی و گردشگری دارای پتانسیل فوق ‏العاده‏ ای است و باید به طور ویژه بودجه ‏ای برای رونق گردشگری در این منطقه در نظر گرفته شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، تنگه واشی را موزه‏ای بزرگ در منطقه اعلام کرد و افزود: رونق گردشگری در این منطقه توریستی و تاریخی، نیازمند تامین اعتبار و احداث زیرساخت ‏های لازم است.

وی ادامه داد: شرکت ‏های تعاونی گردشگری در روستاهای جلیزجند و خمده همانند پیمانکاران مناطق گردشگری تنگه واشی و چشمه آب معدنی خمده هستند.

نصرتی تصریح کرد: فرمانداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه به عنوان مسئول پیگیری و اجرای صحیح کارها در این مناطق، نقش نظارتی دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: امید است با همکاری خبرگزاری ‏ها و اصحاب رسانه، مطالب جامعی از این مناطق و سایر مناطق گردشگری فیروزکوه تهیه و نسبت به معرفی و شناساندن آنها هر چه بیشتر تلاش شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.