گروه موسوم به "شوراي صلح آمريکا" با انتشار فراخواني به منظور تلاش در جهت منع گسترش سلاح هاي کشتار جمعي در خاورميانه ضمن اعلام برگزاري نشست خود در اين باره از تاريخ 9-6 اوت (18-15 مرداد) خصم مستکبرين آمريکايي عليه ايران را محکوم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی شوراي صلح آمريکا ؛ اعضاي اين شورا ضمن انتقاد از رويکرد دولت آمريکا در قبال موضوع منع گسترش سلاح هاي کشتار جمعي در منطقه خاورميانه و رياکاري آمريکايي ها در اين رابطه در فراخوان خود افزوده اند "دولت آمريکا در حالي دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه را متهم به کاربرد سلاح شيميايي مي کند که خود بطور يکجانبه برگزاري کنفرانس منطقه عاري از سلاح هاي کشتار جمعي را لغو نمود. دولت آمريکا در حالي اين ادعا را مطرح ساخته که از زمان آغاز بحران سوريه تاکنون سلاح هايي را با همکاري دولت هاي قطر و عربستان سعودي براي تروريست هاي سوري ارسال کرده است. آمريکايي ها با ادعاي دفاع از مردم سالاري به تروريست ها کمک مي کنند." 

اعضاي اين شورا در ادامه با اشاره به تهديدات آمريکايي ها و صهيونيست عليه کشورمان و انتقاد از اين موضوع مي افزايند "آمريکا و رژيم صهيونيستي دائما جمهوري اسلامي ايران را تهديد به حمله نظامي مي کنند. "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا و "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي دائما تکرار مي کنند که تمام گزينه عليه ايران بر روي ميز قرار دارد. اين در حاليست که آمريکايي ها با استفاده از تحريم هاي اقتصادي و حملات سايبري سعي کرده اند تا ايران را از پيشرفت هاي هسته اي اش بازدارند. آنان همچنين هفت دانشمند هسته اي ايراني را نيز به شهادت رساندند. اين اقدام نشان داد که آنان در رسيدن به اهداف خود براي جلوگيري از پيشرفت هاي هسته اي ايران شکست خورده اند." 

نويسندگان اين بيانيه با اشاره به خصومت ذاتي استکبار آمريکا عليه کشورهاي "مستقل" جهان مي افزايند "دولت آمريکا همواره عليه دولتهاي مستقل جهان سياست "فشار بر حکومت" را دنبال  کرده است که نمونه هاي آن را مي توان در سرنگون ساختن دولت قانوني مصدق در ايران در سال 1953، دولت آلنده در شيلي در سال 1973 و دولتهاي مردمي نيکاراگوئه و هندوراس در سالهاي 1980 و 2009 ميلادي مشاهده کرد. علت ديگر خصومت آنان با دولت ايران حمايت آن کشور از حقوق ملت فلسطين است." 


برچسب ها: شورای ، صلح ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار