با آغاز فصل گرم تابستان ، رودخانه دز در دزفول با آبی سرد و زلال میزبان خیل گردشگران از شهرهای مختلف استان خوزستان و استان های همجوار می باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، حضور بیش از 50 هزار گردشگر و مسافر از شهرهای مختلف در دزفول در ایام تعطیل آخر هفته برای بهره مندی از رودخانه دز و شنا در این رودخانه زلال و سرد ، گواهی بر ظرفیت بالای این شهرستان در زمینه گردشگری است.

بنا به این گزارش بیشتر گردشگران در فصل گرما و برای رهایی از هوای گرم طاقت فرسا به منظور شنا در رودخانه دز به صورت خانوادگی به دزفول سفر کرده و با استقرار در ساحل رودخانه دز به شنا و آب تنی می پردازند.

پارک ها و بوستان های ساحلی دز(علی کله) ، رعنا ، علی مالک ، ولیعصر و کت( حفره های غار مانند) های مشرف بر رودخانه دز در نوار ساحلی این رودخانه برای آبتنی و ورزش های آبی همواره در روزهای گرم سال آماده بوده و جمعیت و مسافران زیادی را به سوی خود فرا می خواند.

وجود آبشار سد تنظیمی در پارک ساحلی دز (علی کله) همواره نسیم خنکی را به گردشگران هدیه داده و دمای هوا را نسبت به سایر نقاط شهر دزفول تا چند درجه کاهش می دهد.

بوستان ساحلی دز (علی کله) با داشتن امکاناتی چون استراحتگاه ، فضای سبز ، استخر و محل های امن برای شنا یکی از تفریحگاه هایی است که هر ساله مورد اقبال گردشگران قرار می گیرد.

شهردار دزفول در خصوص امکانات شهرداری دزفول برای استقبال از گردشگران گفت: ساحل زیبای دز در روزهای تعطیل میزبان حدود 50 هزار نفر گردشگر است که از امکانات تفریحی و فضای مفرح این ساحل زیبا استفاده می کنند.

‘ محمد علی دوایی فر ‘ افزود: 10 گروه امداد نجات که از کت های طالقانی شروع و تا پل پنجم دزفول ادامه دارد وظیفه حفاظت از گردشگران را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: در ساحل رودخانه دز کانال هایی ایجاد شده تا افرادی که با فن شنا آشنا نیستند از این کانال ها استفاده کنند.

شهردار دزفول همچنین به وجود جلیقه نجات در پارک ساحلی دز اشاره کرد و گفت: گردشگرانی که تمایل به شنا دارند می توانند برای ایمنی هر چه بیشتر این جلیقه ها را در اختیار داشته یا خریداری کنند.

وی از دیگر امکانات موجود در ساحل رودخانه دز به وجود کیوسک های تهیه مواد غذایی، وجود اتوبوس دریایی و قایق ها و جت اسکی اشاره کرد و گفت: تفریحگاه ساحلی دز با داشتن امکانات بسیار خوبی از جمله وسایل تفریحی، سرگرمی، فضای سبز سواحل زیبا و محل های تعیین شده برای شنا، میزبان بازدیدکننده های زیادی از شهرهای مختلف استان می باشد.

دوایی فر افزود: 10 تیم امداد و نجات و نجات غریق در طول رودخانه به طور مستمر در حال گشت زنی بوده و مراقب گردشگران می باشند.

شهردار دزفول افزود: طبـیعت زیبا و پارک های مفرح ساحلی در کنار رودخانه زلال دز چنان وسوسه انگیز است که هر بیننده ای را به سوی خود جذب می کند بطوریکه میهمانان و گردشگران را از خود بی خود می کند.

وی اظهار داشت: با وجود کاهش حوادث همچنان شاهد غرق تعدادی از شهروندان و گردشگران می باشیم لذا رعایت نکات ایمنی هنگام شناکردن و توجه به توصیه های گروه های نجات غریق مستقر در رودخانه لازم است.

زلالی و سردی آب رودخانه دز و نیز گرمای هوا که در برخی روزها به بیش از 50 درجه سانتیگراد نیز می رسد باعث وسوسه شنا در این رودخانه شده ، به همین دلیل تفریحگاه های ساحلی دزفول این روزها مملو از مسافران از شهرهای گرما زده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.