با تعریف بسته های متنوع بر پایه ظرفیت های ویژه ماه رمضان و ایجاد تسهیلات سفر برای جذب گردشگران مسلمان، ایران مبدل به قطب گردشگری مذهبی خاورمیانه خواهد شد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بابک ارسیا سرپرست مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (istta) با اشاره ماه رمضان در يك دهه اخير براي بسياري كشورها بهترين فرصت برای جذب گردشگر مسلمان بوده است، گفت: گردشگران همراه در پی تجربه نزدیک فرهنگ و رسوم مردمان سرزمین های دیگر با فرهنگ‌های متفاوت می باشند و به همین علت مناسبت‌های خاص ملی و مذهبی می تواند زمینه ساز ترغیب گردشگران به سفر باشد. 

سرپرست مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران، اظهار داشت: سفر اقتصادي‌تر و كم‌هزينه‌تر در سایه آشنایی با آداب و رسوم شهر ها و روستا نه‌ تنها در ايران بلكه در تمام كشورهاي مسلمان‌نشين امتیاز ویژه ماه رمضان برای گردشگران و فعالان این عرصه است.

ارسیا با اشاره به نقش توریسم مذهبی در توسعه صنعت گردشگری کشور، خاطر نشان کرد: اماکن مذهبی در موجود در کشور مطابق با خواسته گردشگران مذهبی است که می توان با برنامه ریزی و سرمایه گذاری و ایجاد تسهیلات لازم از این قطب های گردشگری در ماه رمضان در جهت توسعه گردشگری بهره برداری کرد.

وی تصریح کرد: با ارزان سازی سفر و گردشگری در ماه رمضان، تعریف بسته های گردشگری بازدید از اماکن مذهبی، زیارتی، تاریخی و شهری در قالب تورهای نیم روزه درون شهری یا سفرهای شبانه، اجرای تورهای مذهبی در سطح استان ها، برگزاري جشنواره‌ها‌ي معنوي، برگزاري جشنواره‌ها‌ي لباس و غذا‌ها‌ي اسلامي و برپایی بازارهای مخصوص رمضان، می توان زمینه جذب ده ها هزار گردشگر را فراهم ساخت.
  
سرپرست مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران، با اشاره به اینکه برنامه ریزی و سیاست گذاری در راستای بهره برداری از ظرفیت های گردشگری ماه پر برکت رمضان رونق صنعت گردشگری را به همراه خواهد داشت و افزود: با تعریف بسته های متنوع سفر بر پایه ظرفیت های ویژه ماه رمضان و ایجاد تسهیلات سفر برای جذب گردشگران مسلمان، ایران مبدل به قطب گردشگری مذهبی خاورمیانه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در شرایطی که گردشگري ايران در رمضان، حال و هواي خود را از دست می دهد در مقابل براي بسياري كشورها ماه رمضان بهترین فرصت برای جذب گردشگر مسلمان شده است.

بر اساس این گزارش در حالی که تبلیغ آداب و رسوم و ترویج فرهنگ اسلامی افزایش بهره وری و جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی موجب خواهد شد، متاسفانه برخی از کارشناسان همچنان بر بی رونقی بازار گردشگری در ماه رمضان پافشاری می کنند.

فرهنگ روزه داری، رسوم و خرده فرهنگ های ماه رمضان، با قدمتی دیرینه در میان ایرانیان با مراسمی مانند نقاره زنی، نواختن سازهای کوبه ای، شب زنده داری در شب های قدر، سفره های نذری با انواع خوردنی ها و نوشیدنی ها، نان ها، شیرینی جات و آیین های برگزاری مراسم سحر و افطار و ... برای گردشگران جذابیت ویژه ای دارد که می تواند با توجه ویژه مسئولان شرایط توسعه گردشگری در کشور را فراهم سازد.

انتهای پیام//
برچسب ها: گردشگری ، رمضان ، تبلیغ ، قدر ، نذری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار