نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها هتل همجوار گمرک بیله‌سوار به هتل بیمارستان تبدیل می‌شود تا پذیرای بیماران و مراجعان کشور آذربایجان باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام حبیب برومند دیروز در جریان بازدید از قسمت‌های مختلف گمرک بیله‌سوار و طرح‌های توسعه‌ای در این گمرک اظهار داشت: با کمک تأمین اجتماعی قرار است این هتل خریداری شده تا به یک بیمارستان مجهز تبدیل شود تا مراقبت‌های اولیه، ویزیت و بستری بیماران مراجعه‌کننده از کشور همسایه در این هتل بیمارستان انجام شود.

وی گفت: تأمین اجتماعی تعهد کرده است تا با تبدیل این هتل به هتل بیمارستان پزشکان تخصصی و فوق تخصصی آن را نیز جذب کند تا ارائه خدمات در همان محل گمرک به اتباع آذری انجام شود.

برومند توریسم درمانی را یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان اردبیل و منطقه مغان توصیف کرد و افزود: اگر بتوانیم از این ظرفیت بهترین و شایسته‌ترین استفاده را بکنیم سالانه شاهد ورود هزاران گردشگر خارجی می‌باشیم که با هدف مداوا و درمان بیماری خود و استفاده از مراکز درمانی، بیمارستانی و آب‌های گرم و معدنی اردبیل را مقصد خود انتخاب می‌کنند تا از این ظرفیت‌ها و بسترها بهره بگیرند.

وی خاطر نشان کرد:‌ افتتاح گمرک اصلاندوز هیچ مشکل و مانعی را در فعالیت گمرک بیله‌سوار ایجاد نمی‌کند بلکه به رونق بیشتر آن نیز کمک می‌کند.

این نماینده مجلس در ادامه از احداث اتوبان مرزی خبر داد و افزود: یک سرمایه‌گذار ترک مصمم شده است تا اتوبانی را در مسیر تبریز – اردبیل و سپس اتصال به مرز ترکیه احداث کند تا در سایه این اتوبان بتوان خط مرزی آذربایجان‌شرقی به بیله‌سوار و سپس باکو را مطلوب و مناسب فراهم کرد.

بومند در ادامه بیان کرد: هنوز به شکل مطلوب از ظرفیت گمرک بیله‌سوار بهره‌برداری نمی‌شود که ضرورت دارد با یک برنامه‌ریزی درست و منسجم در این زمینه حرکتی سازنده و کارگشا را انجام داد.

وی گفت: علاوه بر ظرفیت تجاری و گمرکی، شهرستان بیله‌سوار استعداد بی‌نظیری در بخش کشاورزی دارد که تاکنون به دلیل برخی محدودیت‌ها و بی‌توجهی به منابع این ظرفیت احیا نشده که شایسته است در این زمینه راهکارهای درست پیش‌بینی شده و به کارگیری شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: پارس‌آباد و بیله‌سوار با داشتن برجستگی‌های خاص در حوزه‌های متعدد همچون طلای تمام عیار مورد توجه و تفکر مثبت دولت آینده است که قطعاً با برنامه‌ریزی‌های صحیح می‌توان با احیای این ظرفیت‌ها به اشتغال، تولید مولد و تجارت سودآور کمک کرده و در این زمینه گام‌های جدی و اساسی را برداشت/س.

برچسب ها: بیله ، سوار ، هتل ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.