مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید محصول آلبالو در این استان امسال در مقایسه با سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علیرضا بالایی در بررسی راهکارهای عرضه مناسب محصول تولیدی باغی به بازار مصرف افزود: میزان برداشت آلبالو در استان اردبیل سال گذشته چهار هزار و 69 تن بوده است.

وی میزان تولید محصول آلبالو را در این استان با افزایش ‌هزار و 600 تنی نسبت به سال قبل، در مجموع بالغ بر پنج هزار و 654 تن اعلام کرد.

به گفته مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان امسال به دلیل مساعد بودن شرایط جوی، کاهش تنش‌های آب و هوایی و تلاش باغداران و کارشناسان کشاورزی این افزایش مطلوب محقق شده است.

بالایی با اشاره به برنامه ریزی برای رشد تولید محوصلات باغی در استان، یادآور شد: جهاد کشاورزی استان اردبیل آماده است تسهیلات لازم را تا سقف 300 میلیون ریال در اختیار باغداران قرار دهد.

وی تصریح کرد: با هدف بازاریابی این محصول و تنظیم اعطای تسهیلات با کارمزد هفت درصد از طریق کارگروه توسعه بخش کشاورزی یکی از زمینه‌ها و بسترهای مناسب توسعه واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی است./س

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، تولید ، آلبالو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.