کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: حدادعادل در حفظ ارزش‌هاي ملت دچار محافظه کاري و حتي محافظه کاري مقطعي نمي‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "سعيد جليلي" کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در مراسم نکوداشت "غلامعلي حدادعادل" با عنوان مرد تقوا و تدبير که در حوزه هنري برگزار شد، اظهار داشت: چهار سال پيش توفيق داشتم کتابي از حدادعادل هديه بگيريم که به نام "با احترام بود" که در آن با احترام به بزرگان آغاز شده است.

وي در ادامه اظهار داشت: حضرت استاد در عرصه‌هاي مختلف مقالات ارزشمندي را نوشته‌اند که اين کتاب يک نماد و نمونه از يک عمر و نيم قرن سلوک رفتاري وي است.

جليلي بيان کرد: اگر امروز به احترام ايشان جمع شديم و وي را شايسته احترام مي‌دانيم به خاطر اين است که تلاش داشته احترام بگذارد براي آن چيزي که مورد احترام ملت است و اين مراسم را اداي احترامي براي وي که بيش از نيم قرن تکاپو براي ارزش‌ها داشته است، مي‌دانم.

وي با بيان دو ويژگي اساسي براي اين اداي احترام تصريح کرد: اهميت آن اين است که اداي احترام يک ادا نبوده بلکه يک همت همه جانبه بوده است و هم چنين يک مبناي عميق ارزشي و منصفانه را داراست.

وي با اشاره به سه محور اساسي خصايص حدادعادل عنوان کرد: محور اول تلاش شايسته براي بزرگان اين سرزمين و نگاه منصفانه‌اي است که داشتند و از يک سو تلاش آنها در زمينه‌اي است که اگر فضايي در کشور قالب شود در پرتو آن برخي چهره‌ها از ياد بروند که اين بسيار ارزشمند است.

وي در تشريح محور دوم خصايص حداد عادل بيان کرد: وي همت گمارد و تلاش کرد که مورد احترام قرار گيرد، علم و ادب، دانش کشور است و آن چه که در سلوک و زندگي حدادعادل مشهود است، اين است که هر آن چه که احساس کرد بايد مورد احترام قرار گيرد بدون غيب وارد آن عرصه‌ها شدند.

وي با اشاره به تلاش‌هاي حدادعادل گفت: اين که يک استاد دانشگاه تلاش کند که در دبيرستان به تدريس بپردازد و در ادامه آن دبيرستاني را تاسيس کند اين يک کار قابل تقدير است و اين که عالمي فرهيخته در تلاش براي پر کردن خلا جامعه باشد بايد مد نظر قرار گيرد و تاسيس دبيرستان فرهنگ، رشته ارتباطات و دايره المعارف جهان اسلام از جمله اقدامات ارزشمند اين بزرگوار به شمار مي‌رود.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تلاش مجاهدانه حدادعادل را در راستاي احترام به ارزش‌ها و گفتمان انقلاب اسلامي ارزشمند دانست و گفت: اين که فردي سعي کند تمام ظرفيت‌هاي خود را براي حفظ ارزش انقلاب در بعد نظري و عملي به کار گيرد تلاش کمي نيست.

جليلي افزود: حدادعادل يک دهه عمر خود را معطوف تاليف کتب درسي براي گسترش گفتمان انقلاب خرج کرد و آن نکته‌اي که بسيار قابل توجه است اين است که حدادعادل به مباحث نظري اکتفا نکرد که اين يک تلاش مجاهدانه بود لذا علي رغم تمام ظرفيت‌ها در اوايل انقلاب وي خود را صرف فرهنگ و علم کرد.

جليلي در ادامه با اشاره به ورود حداد عادل در دهه 70 به مجلس عنوان کرد: براي استادي مثل وي در چنين سمت‌هايي قرار گرفتن جز هزينه چيزي در برنداشت اما وي در دهه 70 با حضور در مجلس همه توان خود را براي فضايي مي‌خواست گفتمان اسلامي را کم رنگ کند دفاع کرد و آن چه براي ايشان اهميت دارد، حضور در اين عرصه است نه حفظ پست و مقام.

وي در برشمردن ويژگي‌هاي حداد عادل گفت: رتبه و درجه براي وي مهم نيست و کمتر کسي را سراغ دارم که در مقامي برسد و نسبت به آن دلبستگي نداشته باشند و دفاعي که ايشان نسبت به ارزش‌هاي اسلامي در مجلس داشتند نشانگر همين ادعاست و در فتنه 88 کساني که مي‌خواستند وقفه‌اي در جمهوريت و اسلاميت نظام ايجاد کنند با تمام وجود براي اين دو ويژگي نظام جمهوري اسلامي احترام قائل شد و در مقام دفاع برآمد.

سعيد جليلي تاکيد کرد: ارزش حداد عادل در اين است که در حفظ ارزش‌هاي ملت دچار محافظه کاري و حتي محافظه کاري مقطعي نمي‌شود و آن چه وي در عرصه عمل در کنار مباني نظري انجام داده است، تلاش‌هاي وي را تکميل مي‌کند.

وي ادامه داد: مباني نظري را براي تحقق عمل در جامعه مي‌خواهد که ابعاد شخصيتي ايشان را بيش از بيش نشان مي‌دهد لذا توجه استاد به اين عرصه‌ها ما را در اين مراسم جمع کرده که به احترام او بايستيم و قيام کنيم.

وي با اشاره به ديداري که در هفته‌هاي گذشته در منزل حداد عادل با وي داشته است گفت: وي در مقام شکر و رضايت است و اميدوارم بتوانيم شکر الهي را به جا بياوريم و با پاسداشت عملکرد وي آن چه در نيم قرن داشته‌اند را حفظ کنيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ارزش ، ملت ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار