دانشمندان به تازگی دریافته اند کفشی که افراد با آن ورزش می کنند خیلی بیشتر از سایر کفش های آنها می تواند در معرض آلودگی باشد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ کفش ورزشی به دلیل اینکه افراد در هنگام ورزش بسیار عرق می کنند می تواند محلی برای رشد انواع آلودگی ها و باکتری ها باشد.

گفتنی است،پزشکان توصیه می کنند تا افراد در هنگام ورزش در صورت امکان حتما از جوراب نیزاستفاده نمایند تا میزان تماس پوست پا با کفش کمتر گردد و همینطور انتخاب کفش به گونه ای باشد تا بتوان به راحتی و در دفعات زیاد کفش را مورد شستشو قرار داد.

بررسی ها نشان می دهند، تماس زیاد پا با کفش ورزشی جز در ساعات ورزش می تواند باعث بروز عفونت در پا و یا ایجاد قارچ های پوستی بین ناخن های پا شود.

پزشکان توصیه می کنند تا بویژه بانوان که به ورزش می پردازند و پس از انجام ورزش صبحگاهی به انجام کارهای روزمره می پردازند حتما کفش های خود را تعویض نمایند تا هم کفش آنها بتدریج در اثر تعریق پا بوی نامطبوع نگیرد و هم میزان ابتلا به بیماری های پوستی کاهش یابد.

از دیگر نکات مورد نظر در خصوص تعویض کفش های ورزش به دلیل عدم انتقال آلودگی ها و میکروب های محیط  خارج به محوطه ورزش است.
برچسب ها: ورزش ، کفش ، پا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.