معاون برنامه‌ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت گفت:پس از ادغام نه تنها هيچ يك از بخش‌ها به حاشيه نرفت بلكه بيش از گذشته موردتوجه قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا، سيد عليرضا شجاعي در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه آن وزارتخانه از ادغام چهار وزارتخانه صنايع، معادن و فلزات، صنايع سنگين و بازرگاني به وجود آمده آيا براساس تجربه و تخصص وزير يكي از چهار بخش محور قرار مي‌گيرد و بقيه به حاشيه مي‌روند، با اشاره به سابقه ادغام در كشورهاي مختلف اعم از توسعه يافته و در حال توسعه اظهار كرد:در بيشتر كشورهاي مختلف اين ادغام صورت گرفته و اغلب داراي «وزارت صنعت وتجارت » هستند كه اين امر نشان مي‌دهد ادغام، مدلي تجربه شده و موفق بوده است.

سيد عليرضا شجاعي با تاكيد بر اين كه توليد بدون بازار و صادرات بدون توليد معنايي ندارد، افزود: اين دو بايد در كنار هم و مكمل يكديگر باشند‌ كه اين امر دليلي براي ادغام اين دو وزارتخانه بود به گونه‌اي كه سال گذشته سياست‌هاي تجاري در خدمت توليد و توليدات صادراتي در خدمت تجارت‌ قرار گرفت.

وي ادامه داد: از اين رو درسال گذشته با وجود تمام فشارهاي دشمنان و مسايل اقتصادي پيش آمده در داخل‌، صادرات صنعتي ومعدني به 17.7 ميليارد دلار رسيد كه حدود ۲۳ درصد نسبت به سال ۹۰ رشد داشته است.

معاون برنامه‌ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت دليل سوم ادغام را رفع تعارض‌ها در تصميم گيري دانست و گفت: ادغام باعث شد تبعات منفي تصميم هر بخش بر روي ساير بخش‌ها به حداقل برسد و يكپارچگي در فرآيند توليد و تجارت به‌وجود آيد. به طوري كه در سال گذشته وجود شرايط ادغام و يكپارچگي اخد تصميمات چالشي تنها در يك وزارتخانه، به سرعت تصميم‌گيري و مديريت شرايط كمك زيادي كرد.

شجاعي در تشريح نكته چهارم در خصوص ادغام دو وزارت خانه بازرگاني و صنايع و معادن سابق اظهار كرد: پس از ادغام نه تنها هيچ يك از بخش‌ها به حاشيه نرفت بلكه بيش از گذشته موردتوجه قرار گرفت و همگان اذعان دارند كه ميزان اهتمام و تصميماتي كه در حوزه معدن به صورت ملي و استاني و در قالب شوراي عالي معادن كارگروه ملي معدن و كارگروه‌هاي استاني اخذ شد، نسبت به تمام دوران ماقبل آن اگر بي‌نظير نبوده، كم نظير بوده است‌.

همچنين ميزان ذخيره‌سازي انجام شده حتي از زمان هدفمندي كه هنوز ادغام صورت نگرفته بود، بيشتر شد. در حوزه صنعت نيز برگزاري ستادهاي تسهيل و توجه به تامين منابع مالي و احدهاي توليدي بيش از گذشته مورد توجه قرار گرفت كه نمونه آن استفاده از ۱۰ درصد ريالي صندوق توسعه ملي و اجراي طرح صيانت است.

به گفته وي، در شرايط كنوني اين ادغام، يك ضرورت بوده و بركات زيادي داشته و تفكيك و تجزيه آن به صلاح كشور نيست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ادغام ، صادرات ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار