مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: در سال گذشته با کمک خیران و رسیدگی آنها به خانواده‎های نیازمند، 219 خانواده از پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خارج شده‎اند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عباس حاجی‌اکبری صبح امروز در جمع خیران گلستانی اظهار داشت: در رمضان سال گذشته 7 میلیارد و 776 میلیون ریال زکات فطره جمع‎آوری شد که این مبلغ با کمک هیئت امنای مسجد و پایگاه‎های بسیج محله بین نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین در رمضان گذشته 11 هزار و 315 بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد که مبلغ ریالی برآورد شده آن به میزان 4 میلیارد و 856 میلیون ریال است که این بسته‎های غذایی در قالب طرح همیان مولا و غذای گرم بوده است.

حاجی اکبری گفت: 298 میلیون و 550 هزار ریال کفاره عمد و غیرعمد در روز عید فطر سال گذشته جمع‎آوری شد که با رعایت موازین شرعی توزیع شد.

سرپرستی بیش از 3 هزار نفر توسط دو هزار حامی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان خاطرنشان کرد: در رمضان سال گذشته 2 هزار و 847 نفر حامی و خیر حمایت 3 هزار و 547 نفر را بر عهده گرفتند که 90 درصد این حامیان در شب قدر حامی شدند.

وی افزود: در بسیاری از موارد زمانی که کمیته امداد به همراه خیران سرکشی را از خانواده‎های نیازمند و یا بی‎سرپرست انجام می‎دهد خیر با مشاهده وضع آن خانواده به صورت ویژه به آنها کمک و رسیدگی می‎کند و آن خانواده با کمک خیر به سمتی حرکت می‎کند که دیگر نیازی به کمک کمیته امداد ندارد و از پوشش کمیته خارج می‎شود.

حاجی اکبری ابراز داشت: این درحالی است که در سال گذشته 219 خانواده از پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خارج شده‎اند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته مبلغ 470 میلیارد و 188 میلیون ریال کمک‎های بلاعوض و مبلغ 371 میلیارد و 412 میلیون ریال کمک در غالب وام بوده است.

حاجی ابری عنوان کرد: در مجموع در سال گذشته بیش از 841 میلیارد و 600 میلیون ریال کمک‎های نقدی به خانواده‎های تحت پوشش صورت گرفته است.

از بیش از 200 هزار صندوق صدقه 28 میلیارد ریال کمک جمع شده است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان تصریح کرد: ما در بحث مشارکت‎های مردمی در سطح استان 205 هزار و 673 صندوق صدقه داریم که سال گذشته مبلغ 28 میلیارد و 884 میلیون ریال از محل صندوق صدقه‎های موجود در سطح استان جمع‎آوری شده است.

وی ادامه داد: در خصوص نحوه جمع‎آوری مبالغ صندوق صدقه اعلام کرد: شخصی که برای جمع‎آوری مبالغ ریخته شده در صندوق صدقه مراجعه می‎کند به هیچ وجه با پولی که در صندوق انداخته شده تماسی ندارد.

حاجی اکبری گفت: زیرا مبالغ داخل یک کیسه پلمپ شده ریخته می‎شود و  پس از اینکه درب صندوق باز شد مامور فقط کیسه را برداشته و به محل مخزن اداره حمل می‎شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان افزود: پس از اینکه کیسه‎ها به داخل مخزن آورده شد، افرادی که وظیفه جمع‎آوری و تجزیه پول‎ها را بر عهده دارند لباس‎های خود را با لباس کار تعویض کرده و وارد اتاق ایزوله می‎شوند.

وی بیان کرد: در اتاق ایزوله نیز نظارت‎های مختلفی وجود دارد تا هم درصد خطا در شمارش و یا تخلف در این امر به پایین‎ترین میزان خود برسد.

خرید پروتز 8میلیونی برای یک فرد تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان تکید کرد: مبالغی که در غالب کمک‎های مردمی جمع‎آوری می‎شود در چند بخش کمک به دانشجویان و دانش‎آموزان، عمران، بهداشت و درمان و مسکن و اشتغال خانواده‎های تحت پوشش هزینه می‎شود.

وی بیان کرد: برای مثال در روزهای گذشته یکی از افراد مسن تحت پوشش نیاز به یک پروتز برای جراحی در ستون فقرات داشته که برای تهیه و هزینه عمل جراحی مبلغ 8 میلیون و 145 هزار تومان نیاز بود که کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان آن را تهیه و خوشبختانه عمل جراحی با موفقیت انجام شد.

حاجی اکبری در پایان متذکر شد: در سال گذشته مبلغ 2 میلیارد و 290 میلیون تومان برای 28 هزار و 740 نفر از افراد تحت پوشش در بحث بهداشت و درمان هزینه شده است./ج1

برچسب ها: کمیته ، مسن ، ایزوله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.