رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از معرفی پنج حقوقدان توسط رئیس قوه قضاییه برای عضویت در شورای نگهبان به مجلس خبر داد و گفت: با توجه به عملكرد مثبت كدخدايي و اسماعيلي در شوراي نگهبان به احتمال زياد اين دو نفر در شوراي نگهبان باقي‌ خواهند ماند.

الهيار ملكشاهي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت:  نامه معرفی 5 حقوقدان جهت فعاليت در شورای نگهبان توسط آیت‌الله آملی لاریجانی به مجلس ارسال شده است.

وي در ادامه با اشاره به اسامي معرفي‌شده به مجلس افزود: در این نامه عباسعلی کدخدایی، محسن اسماعیلی، سام سوادکوهی (از قضات دادسرای دیوان عالی کشور)، پورابراهیمی (از قضات دادسرای انتظامی قضات) و صادقی (از اساتید دانشگاه حقوق اصفهان) به عنوان پنج حقوقدان برای اخذ رأی به مجلس معرفی شدند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بيان اينكه از بین این پنج حقوقدان پیشنهاد شده، سه نفر برای عضویت در شورای نگهبان انتخاب خواهند شد، اظهار داشت: با توجه به عملكرد مثبت كدخدايي و اسماعيلي در شوراي نگهبان و رويكرد نمايندگان، به احتمال زياد اين دو نفر در شوراي نگهبان باقي‌ خواهند ماند.

ملكشاهي در پايان درباره زمان راي‌گيري براي انتخاب 3 عضو حقوقدان شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: به احتمال زياد فردا براي انتخاب اين 3عضو در صحن‌علني راي‌گيري مي‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار