معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:در سال جاری آموزش و پرورش با بخش خصوصی 160 میلیارد ریال قرار داد درقالب برون سیاری داشته است.

ابراهیم سحر خیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در راستای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کارو دانش به ویژه در بخش کار و دانش که نیازمند تنوع در مهارت ها هستیم نیاز است تا از بخش خصوصی در توسعه آموزشهای کار و دانش مدد بگیریم.
وی در ادامه گفت: از همین رو بحث برون سیاری در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و برخی رشته ها در کارو دانش به استاد کار ندارند از آن جا که ممکن است 2 سال تداوم داشته باشند و بعد در استانی که نیاز به آن رشته نباشد از بین برود از همین رو به دنبال این هستیم تا چنین آموزشهایی از طریق بخش بیرونی و خصوصی اجرا شود.
معاون آموزش متوسطه ادامه داد: مثلا در بخش تولید زیور آلات طلا و نقره و تولید سنگهای زینتی یا قالیبافی و تعمیر لوازم خانگی و تاسیسات ساختمانی مثل آسانسور وقتی در بیرون استاد کار قابلی وجود داشته باشد و امکانات و کار گاه های بخش خصوصی کامل باشد. تدبیر حکم می کند ما این رشته ها را برون سیاری کرده تا هم ارزانتر تمام شود و هم دانش آموز با آخرین تجهیزات و مهارت ها آشنا شوند.
سحر خیز گفت: این درحالی است که تمامی استانداردهای وزارت کار رفاه و تامین اجتماعی در این آموزشگاه ها لحاظ شود.
وی اظهار داشت: در سال جاری بیش از 160 میلیارد ریال میزان قرار داد های ما بخش خصوصی در قالب برون سیاری است تا آموزش و پرورش بتواند بخشی از وظایف خود را به خصوص در بحث آموزشها به بخش خصوصی دهد.
سحر خیز گفت: در برخی رشته ها مانند قالی بافی ، صنایع دستی زیور آلات و . . .  قرار دادهایی با بخش خصوصی داریم که این امر هم باعث رونق کسب و کار در آموزشگاه ها می شود که مهارت آموزش می دهند و هم موجب توسعه هنرهای دستی و صنایع می شود تا بتوانیم برای آینده تأمین نیروی انسانی کنیم. /ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار